2019
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) отбелязва 10-годишнина от представянето на модела с нулеви вредни емисии I-MiEV – електрическия градски автомобил, който отвори пътя за масово производство на електромобили (EV).
От самото си представяне, i-MiEV си създаде репутация на щадящ природата, тих, надежден и икономичен. Качествата на модела бяха признати и от засилената му употреба в автопарка на правителства, както и за таксита и автомобили под наем. Съществуването му се доказа ключово и в моменти на бедствия и аварии, когато липсата на доставки на гориво правеше автомобилите с ДВГ напълно неизползваеми.
Задвижването на i-MiEV бе използвано и в автомобила за служебна употреба Minicab MiEV, който бе представен през 2011 г. MMC се очаква да достави 1,200 бройки за Японската пощенска служба през септември тази година. Макар и малък, Minicab MiEV е достатъчно просторен, за да бъде използван от куриерски и пощенски фирми в градска среда.
Общите продажби на i-MiEV и Minicab MiEV в световен мащаб са достигнали 31,000 бройки през последните 10 години (данните са към април, 2019 г.).
Най-значимата роля на i-MiEV , всъщност, се изразява в разширените проучвания на MMC в сферата на електрическото задвижване, които доведоха и до представянето на Outlander PHEV през 2013 г. – автомобил с иновативно хибридно задвижване с два електромотора и бензинов двигател. Outlander PHEV е най-добре продаваният плъг-ин хибрид в Европа през последните 4 години (2015-2018)*1.
16-киловатовата батерия на i-MiEV и компактният, монтиран в задната част на автомобила електромотор, дават на модела пробег от 160 км (NEDC*2)/105 км (WLTP*3) и отлично представяне на пътя. Малките му размери го правят перфектен за градски условия, но интелигентното разпределение на пространството позволява комфортното пътуване на 4 човека.
Скоростно нарастващото търсене на електромобили мотивира MMC да работи усилено над V2H и V2G (Vehicle to Grid) архитектурите, за да направи електрическите и плъг-ин хибридни модели още по-приложими, както за лични, така и за търговски цели. Компанията разглежда това явление като една стъпка напред към създаването на нова епоха, в която автомобилите, хората, обществото и природата съществуват в неразривна връзка.