2017
Тестът е публикуван в AUTO BILD през есента на 2009 г.
Такива обяви се четат с удоволствие не само от жените: красив мъж, добре възпитан, практичен, балансиран и издръжлив търси партньорка за романтична връзка. Сърцето ви започва да бие учестено.
Дори и в случая това да се отнася за малки автомобили, които искат да ни впечатлят. Изведнъж те искат да бъдат големи. Още нещо: те парадират с вътрешните си ценности – на границата на достоверността. Икономични, но мощни, отлични за града, но подходящи и за пътуване на дълги разстояния – това са добродетелите, с които се рекламират нашите малки прелъстители. Дали да им повярваме?
Ще видим като определим среща на пет малки разбивачи на сърца. Всички те са с турбодизелов мотор с 90 к.с. Разбира се в този случай си струва, ако изминавате голям пробег. Или пък когато става дума за бърза раздяла: малките дизелови модели бързо си намират нов партньор. Тъй като не винаги важен е само разумът, а и хубавото усещане, че не се налага да зареждате често.
Новото VW Polo 1.6 TDI изглежда подходящо за пленяване на сърцата: само 4,2 л разход на гориво според производителя. Същото обещава и Seat Ibiza. Като че ли испанският “събрат” иска да изпише очи? По отношение на техниката двата модела са идентични.
Ford Fiesta, Mazda 2 и Peugeot 207 стартират своя флирт със същите технически гени: 1,6-литров, 4-цилиндров двигател, разработен от Ford и Peugeot. Учудващо е, че въпреки това са налице различия. При настройката на двигателя и трансмисията всяка марка поема в собствена посока.
Още по-силно изразени са противоречията по отношение на дизайна, оползотворяването на пространството или настройката на окачването. Всеки от малките “любовници” действа със собствен чар. Било то семпъл по японски или шикозен по френски, или пък горещ по испански или функционален по германски – всички те обаче са майстори на икономията на гориво. Ако галите нежно педала на газта, можете да постигнете резултат от 4,5 л/100 км в града. Понякога скъперничеството не е недостатък – особено ако останалата част от характера е на ниво. Кой от петимата кандидати е подходящ за дълготрайна връзка – ние проверихме това въз основа на подробни изпитания.
НАШЕТО КЛАСИРАНЕ
5-то място
Кроткият лъв
Добре дошли в клуба на лъвовете. Тук в центъра на вниманието е ефектната външност. Това обаче е прекалено малко
Peugeot 207 Hdi 90 292 точки
Голямото тегло си отмъщава на бензиностанцията
Моделът има 5 врати и (официално) пет места, но тясната задница на 207 не е подходяща за възрастни пасажери. На дълъг път те не разполагат с достатъчно място за главата и коленете си. Каква е тогава ползата от факта, че Peugeot товари най-много багаж? Ако няма да возите много хора с 207, ще си прекарате добре. Въпреки, че под капака е същото “сърце” като при Ford и Mazda, Peugeot демонстрира различен характер. Най-вече при висока скорост двигателят му прави впечатление на претоварен. Нищо чудно – “французинът” тежи много повече от конкурентите си, което се забелязва и при зареждане с гориво: моделът харчи най-много. Неговите 5,5 литра тестов разход на гориво се различават най-много от всички данни на производителите (4,5 л).
207 се справя с бързата смяна на пътното платно като послушен лъв от цирка, но спортният стил на шофиране не е парадната му дисциплина. Непрецизното превключване на предавките и нечувствителният волан развалят удоволствието от бързото каране в завои.
Ще ви помогне обаче спокойствието. Peugeot демонстрира приличен комфорт на возене. Успокоението обаче е временно и свършва с поглед в ценовата листа. Тестваната версия Tendance е най-скъпият автомобил в теста. При това не предлага нито най-добрият комфорт, нито най-доброто оборудване за сигурност. Така салонният лъв не успява да триумфира.
НАШЕТО КЛАСИРАНЕ
4-то място
Късата лудетина
Японският представител в леката категория е майстор на оползотворяването на пространството. На окачването му липсва зрялост
Mazda 2 1.6 MZ-CD 306 точки
Много място, честна цена, добро оборудване, но…
Първо добрата новина: с 3,88 дължина метра и 1120 кг собствено тегло Mazda ни показва как трябва да изглежда един модерен малък автомобил. Той е лек и къс, но въпреки това предлага най-просторното вътрешно пространство и отлична вариативност. Единствено по отношение на обема на багажника другите предлагат повече. Дори големите водачи ще седят удобно. Широкото V-образно задно стъкло превръща паркирането на заден ход в детска игра. Прибавяме и щедрото оборудване: от ниво на оборудване Impression ще разполагате серийно с въздушни възглавници за главите, автоматични светлини, фарове за мъгла, сензор за дъжд, отопление на седалките и стъклоповигачи.
Със само 4,8 л тестов разход на гориво Mazda доказва, че е еталон в тази дисциплина. При междинния спринт на междуградския път благодарение на късото предавателно отношение малкото тегло излиза напред. Нямаме упреци от “японеца” по отношение на функционалността и разходите. Един съвсем приличен автомобил – при положение, че служи за транспортиране. Ако очаквате хармонично преживяване при движение, ще останете разочаровани. Въпреки спортно-стегнатата настройка на окачването, Mazda не е толкова пъргава и подвижна, колкото конкуренцията. Резките смени на посоката опъват нервите на окачването на автомобила, което разбира се налага намесата на ESP. За щастие тази система е част от серийното оборудване на модела, както и на всички останали кандидати в теста. Mazda не е много убедителна и при комфорта на возене. Лошите пътни настилки гарантират неспокойство в каросерията.
НАШЕТО КЛАСИРАНЕ
3-то място
Звездата на завоите
Успешното му окачване гарантира спокойно движение. Иначе е средна хубост
Ford Fiesta 1.6 TDCi 311 точки
Най-голям багажник, но малък допълнителен товар
Няма спор – аеродинамичната му форма прави впечатление. Прибавяме и оригиналните цветове и стилния кокпит: Fiesta е доста модерна. И защо не? Сериозността на едно Polo не се харесва на всички. Свежият Ford обаче си има си своите недостатъци: недостатъчно място на задната седалка, лош обзор назад. Така опционалния парктроник (355 евро) става задължителна екстра при поръчката. Все пак Ford предлага най-големия багажник в теста (295 до 979 литра) – лошото е, че Fiesta може да натовари само 395 килограма допълнително.
Нейният час настъпва при движение – благодарение на много доброто окачване. Комфортът на возене и спортния й талант достигат почти перфектен баланс. Единствено управлението е прекалено чувствително и придава ненужна нервност. ESP реагира фино, но не може да се изключва. Това може да означава проблеми през зимата. Напречните фуги пък се усещат чак до волана.
Иначе във Fiesta цари сиеста. Шумът на дизеловия двигател се чува при ускорение, но не е досаден. Въпреки, че във Ford работи същият двигател като в Mazda и Peugeot, Fiesta разполага с по-малък въртящ момент, ускорява малко по-мудно и харчи една идея повече. Освен това оборотите й за празен ход са малко високо настроени.
НАШЕТО КЛАСИРАНЕ
2-ро място
Испанското копие на Polo
Техника на VW с южняшки чар – това привлича вниманието. При някои детайли моделът показва слабости
Seat Ibiza 1.6 TDI 323 точки
Ibiza вози още по-суверенно от VW
Същата техника, същият двигател, същата електроника – Ibiza е клонинг на VW Polo. Тя умело е облякла испански дизайнерски одежди и играе ролята на емоционален мачо. Времената, когато един такъв Seat струваше по-малко от германския си събрат, останаха далеч в миналото. Днес само 300 евро делят Ibiza и Polo, като все пак „испанецът” има по-добро оборудване с бордови компютър, CD радио, контрол на налягането в гумите и автоматични светлини.
Икономия е направена там, където не боли. Например при уплътненията на дръжките. Евтиното качество не ни хареса, тук Seat може да извлече повече от концерна-майка.
При настройката на окачването испанците са свършили добра работа. Seat вози стегнато, но не и твърдо. В сравнение с Polo той преминава по-суверенно през неравности на пътя, дори силни удари не могат да го извадят от равновесие. . Модерната конструкция на предната оказва влияние и на управлението. Въпреки, че също е идентично с това на Polo, Ibiza реагира по-прецизно на командите на водача. Безупречно е и превключването на предавките. Странно, но факт: Polo и Ibiza се различават по отношение на разходите. Seat трябва да се яви в сервиза за смяна на маслото на всеки 15 000 км, а Polo – по показание. Освен това VW предлага по-голяма гаранция за мобилност.
НАШЕТО КЛАСИРАНЕ
1-во място
Разбивачът
Polo не парадира с модерен дизайн или екстравагантни детайли, а с качество. Многото таланти му носят победата
VW Polo 1.6 TDI 341 точки
Ниските обороти осигуряват нисък разход
Подобни типове се харесват на тъщите: приличен външен вид, приятни маниери, винаги отговорни. И винаги едни гърди пред конкурентите. Polo удовлетворява без да вдига шум, оставайки приятно скромно с дължината си от 3,97 м. Дори и „събратът” на Seat да е идентичен по отношение на задвижване, комфорт и динамични характеристики, VW успява да се придвижи напред заради по-дългите си сервизни интервали и по-добрата гаранция при разходите.
В автомобилното ежедневие моделът блести с комфортно окачване. Ако си смислите, че автомобилът с 90 к.с. е спортен дизелов модел, няма да остане съвсем доволен от меката настройка на окачването. Колата става прекалено неспокойна по неравни настилки, като взима завоите по-нервно от Ibita и Fiesta. Управлението му можеше да демонстрира по-голяма обратна реакция при бързи маневри.
В повечето ситуации Polo демонстрира своята комфортна и сигурна натура. Със серийна ESP, която регулира без да се натрапва. При изключване на системата можете да подобрите потеглянето върху сняг и киша – все пак ESP регулира частично. А 4,8-те литра разход на гориво коронясват Polo в тази дисциплина. Причината е и в по-дългите предавателни отношения. При скорост по магистралата от 130 км/ч на пета предавка TDI достига само 2250 оборота. Въпреки това 4-цилиндровият мотор разгръща мощта си суверенно по всяко време. С едно-единствено ограничение: ако потеглите с прекалено малко газ, двигателят може да загасне – една дребна грешка, която трябва да бъде поправена от VW. Превъзходни са 35,5-те метра спирачен път от 100 км/ч, за които отчасти заслуга имат и гумите Dunlop с размер 185.
КЛАСИРАНЕ
1-во място 341 точки
VW Polo
Дължина под 4 метра, достатъчно голямо отвътре: малкият Golf печели убедително надпреварата на малките коли. Също и благодарение на икономичния си дизелов мотор.
2-ро място 323 точки
Seat Ibiza
Добра алтернатива на VW – нищо чудно при идентичната им техника. Липсва обаче финес при някои детайли. Последствие от строгата политика на концерна.
3-то място 311 точки
Ford Fiesta
Fiesta е доста пъргава. Комфортът на возене и управляемостта са на отлично ниво. Ford обаче губи доста точки в раздела за разходи.
4-то място 306 точки
Mazda 2
Типичен „японец”: без блясък, но с висока полезна стойност, добро оборудване, честна цена. За съжаление разочарова по отношение на комфорта на возене
5-то място 292 точки
Peugeot 207
В никакъв случай не е лош автомобил, но прекалено странен, за да се представи по-добре в това сравнение. Висока цена и тясна задница – тези факти не са в полза на Peugeot.
ФАКТОР УДОВОЛСТВИЕ
Тук става дума за вкус – оценката не влияе на общия резултат
Скучно или модерно? При Polo мненията в редакцията доста се различават. Същото е както при Golf: не е впечатляващ, но все пак в прилични одежди. Четири звезди за дизайн получава и Fiesta, въпреки че представлява пълна противоположност на Polo: положително впечатление, не само по отношение на формата, а и при движение. Много добрата й управляемост осигурява максимално удоволствие от шофирането. Peugeot е доста далеч от това постижение. Въпреки, че със стегнатото си окачване доста се старае при взимането на завои, липсва нужната искра. Тук уютът има друго измерение – ако поръчате дебело тапицираните с кожа седалки и красивата навигационна система, можете да си прекарате доста луксозно в 207. Благодарната атмосфера осигурява голям ефект на релакс – затова моделът получават толкова точки в раздела за уют. Mazda е оборудван добре серийно, но окачването й проваля всякакви амбиции за уют. Seat губи точки по отношение на имиджа си. Тук най-силно блести престижът на VW – дългата традиция в класа на малките автомобили на Fiesta и Peugeot също означават добър имидж.
ИЗВОД
Усещам какво ще се случи: ще бъда затрупан от яростни писма на читатели, които ще ме заклеймят като фанатик на тема Polo. И ще обвиняват AUTO BILD, че винаги носи розовите очила на VW. Не е така! Измерените от нас стойности доказват големия напредък на VW. Моделът предложи най-много място, най-доброто задвижване, добър комфорт и като цяло се представи убедително. Прелъстителите изглеждат по друг начин, но не и победителите. Seat има същите гени, затова е логично да се класира на второ място. Ако държите най-много на формата и окачването, тогава изберете Fiesta. Mazda е най-безстрастният функционален модел, но съществуват и хора, които ценят целесъобразността. А Peugeot си остава малкият изкусителен бонбон от Франция.

AUBI – Seat Ibiza SC 1.6 TDI CR Style, Typ 6J, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium, Typ JA8, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, rot, Baujahr Oktober 2008 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Peugeot 207 Tendance 1.6 HDi FAP 90, Typ W, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Seat Ibiza SC 1.6 TDI CR Style, Typ 6J, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Seat Ibiza SC 1.6 TDI CR Style, Typ 6J, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium, Typ JA8, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, rot, Baujahr Oktober 2008 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium, Typ JA8, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, rot, Baujahr Oktober 2008 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Peugeot 207 Tendance 1.6 HDi FAP 90, Typ W, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Peugeot 207 Tendance 1.6 HDi FAP 90, Typ W, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Seat Ibiza SC 1.6 TDI CR Style, Typ 6J, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Mazda2 1.6 MZ-CD Independence, Typ DE, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, silber, Baujahr April 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Cockpit vom Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium, Typ JA8, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, rot, Baujahr Oktober 2008 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – VW Polo V 1.6 TDI Comfortline, Typ 6R, Diesel, EU5, 66 kW, 90 PS, 1598 ccm, silber, Baujahr Juli 2009 – Foto vom 18.08.2009

AUBI – Peugeot 207 Tendance 1.6 HDi FAP 90, Typ W, Diesel, 66 kW, 90 PS, 1560 ccm, grau, Baujahr Juni 2009 – Foto vom 18.08.2009