2023
След Втората световна война осигуряването на евтин индивидуален транспорт за къси разстояния е от първостепенна необходимост както в Италия, така и в цяла Европа. Сред многото производители, които започват да предлагат икономични и общодостъпни като цена превозни средства, е и Ренцо Риволта. В началото на 50-те години неговата фирма Iso се специализира в производството на мото скутери, и затова първият фирмен автомобил, представен през 1953 г., който е наречен Isetta, също е оборудван с едноцилиндров мотоциклетен двигател. Вратата на Isetta, която включва волана и таблото, се намира отпред, така че когато водачът паркира напречно на движението, може да я отвори и да излезе директно на тротоара. По същото време фирмата произвежда и хладилници с марката Isothermas и в тази връзка трябва да се уточни, че дизайнът на вратата на Isetta не е вдъхновен от вратата на хладилник (според неверен слух, който тръгва от едно предаване за автомобили по американската телевизия и бързо се разпространява по целия свят).
Сред основните предимства на Isetta са нейните компактни габарити, които заемат по-малко от половината пространство, необходимо на повечето от останалите коли. Ето защо е трудно да си представим, че зад симпатичната външност на тази миниатюрна градска количка може да се крие силно изразен спортен дух. Това става повече от ясно, когато през май 1954 г. Риволта решава да рекламира своя „мотоциклет с покрив“ по време на поредното издание на Миле Миля, едно от най-елитните маратонски ралита в Италия. Представянето на Isetta е триумфално. Фирмените екипажи завършват на първо, второ и трето място в икономичния клас, като средната скорост, постигнатата в рамките на изтощителните 1000 мили, е близо 70 км/ч.

Въпреки ефектната реклама обаче, Isetta не се радва на голям пазарен успех, като може би една от основните причини за това е, че нейната цена не е много по-ниска от тази на
Fiat Topolino. Това принуждава Ренцо Риволта да потърси купувач за своя продукт и за негов късмет само година след дебюта на Isetta, той успява да установи контакт с фирмата BMW, която в онези години също преживява дълбока криза. Продажбата на правата за производство на Isetta е финализирана в края на 1954 г., след което техническата документация и машините са прехвърлени в Мюнхен.
В продължение на няколко години Isetta изпълнява пълноценно своята функция за финансово стабилизиране на BMW, но така или иначе си остава едно голямо изключение във фирмената философия, която по силата на традицията е тясно обвързана със спортния имидж. За избора на баварската фирма, която се спира именно върху Isetta обаче, без съмнение основна роля изиграва и големият спортен успех на Миле Миля през 1954 г.
