Малката електроцентрала на Mini


10
юли
2019

Доказан ретродизайн с доказана техника за 65 000 лв.: Mini ще пусне на пазара през 2020 г. Cooper SE – достъпен електромобил. Тествахме го

Най-после достъпните електромобили се появиха! VW ID.3, Opel Corsa-e и Peugeot e-208 ще стартират от лятото на 2020 г. на дена от под 60 000 лв. Още през март 2020 г. Mini ще изпрати по пътищата Cooper S E с цена от 65 000 лв. Какво ще получите за тези пари при Mini?

Във всеки случай не и нещо експресионистично като събрата по техника BMW i3. И хубаво, че е така. Със своя ретро дизайн Mini е достатъчно впечатляващ автомобил. 

Cooper SE е базиран на версията с двигател с вътрешно горене, като не използва собствена платформа за електромобили. Затова батериите с общ капацитет 33 кВтч. на i3 е трябвало да бъдат интегрирани в шасито на актуалното Mini – те са разположени T-образно в тунела на карданния вал и под задната седалка на двувратия модел.

По този начин обемът на багажното отделение от 211 литра се запазва. В комбинация с разполагащия със 184 к.с. и 270 Нм електромотор на предната ос, разпределението на теглото е по-добро в сравнение с това на Cooper S, или по-точно 54:46.

Единственият недостатък: заради батериите теглото на Cooper S се е повишило със 145 килограма, с което SE притежава собствено тегло от  1365 килограма. Освен това Mini са повдигнали Cooper SE с 1,8 сантиметра, за да се поберат батериите в пода на автомобила. За да не изглежда толкова високо, страничните прагове са удължени над калниците – това придава на Cooper SE по-внушителен вид. Освен това от Mini почти са затворили радиаторната решетка. Само малък процеп осигурява притока на въздух към електрическите компоненти.  В задницата бронята е преработена заради липсата на ауспухова уредба. Опционалните 17-цолови джанти (Mini Electric Corona Spoke 2-tone) имат сменящи се предпазни части от алуминий, които типично за Mini осигуряват по-добра индивидуалност и подобряват аеродинамиката. Тесните странични огледала намаляват според Mini въздушното съпротивление – внушителните корпуси остават в миналото.

Кокпитът на Cooper SE също ни дава насока за бъдещите модели на Mini. Жълтите електрически акценти като например на лоста на трансмисията са ни познати от Plug-in-хибрида Mini Cooper SE. Новост е 5,5-инчовият овален дигитален скоростомер пред волана. Сега нивото на зареждане на батерията, пробегът и скоростта се четат по-добре, като дисплеят не е претрупан с информация. При смяната на режимите на движение Green+, Green, Mid и Sport цветовете на индикацията на скоростта се променят от зелено до червено. В основния дисплей на централната конзола се променя както обикновено. Засега от Mini не дават информация относно динамичните характеристики на модела. По време на първия тест на прототипа електрическият модел с три врати ускоряваше за около 7 секунди до темпо 100 км/ч. В официалните технически данни времето за спринта до скорост 100 км/ч е 7,3 секунди. Това е доказателство за удоволствието от шофирането, което клиентите със сигурност ще очакват от електрическото Mini. По отношение на пробега на Mini Cooper SE от Mini обещават между 235 и 270 километра. Това би трябвало да е достатъчно за клиентите на Mini, които използват автомобила предимно в града или като втори автомобил в семейството. За 35 минути можете да заредите на станция за бързо зареждане до 80 процента от капацитета на батерията.

ИЗВОД на Робин Хорнинг: Mini остава вярно на себе си и като електромобил, запазва доказания си ретро-дизайн и залага на доказана електрическа техника от BMW i3. Цената от 65 000 лв. включва серийни LED-фарове, двузонова автоматична климатична инсталация и навигационна система. Електрическата мобилност няма да направи революция заради пробега и спектъра на употреба, но определено ще достави по-голямо удоволствие.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с MINI Cooper: сляпа ли е любовта?

21
дек.
2017

Mini е истински феномен! Въпреки доста високата си цена, симпатичното джудже на BMW се радва на небивал пазарен успех. По време на тестовия маратон обаче, Mini нерядко ни късаше сърцето...

Card image cap
Големият зимен тест – търси се: най-бързата „шейна”

15
ян.
2017

AUTO BILD се разгорещява върху снега: девет модела в големия зимен тест – между тях и триколката на Morgan, електрическо джудже, Race Touareg. Припомняме ви една интересна публикация от архива

Card image cap

В последния брой:

Архив >