Малката електроцентрала на Mini


10
юли
2019

Доказан ретродизайн с доказана техника за 65 000 лв.: Mini ще пусне на пазара през 2020 г. Cooper SE – достъпен електромобил. Тествахме го

Най-после достъпните електромобили се появиха! VW ID.3, Opel Corsa-e и Peugeot e-208 ще стартират от лятото на 2020 г. на дена от под 60 000 лв. Още през март 2020 г. Mini ще изпрати по пътищата Cooper S E с цена от 65 000 лв. Какво ще получите за тези пари при Mini?

Във всеки случай не и нещо експресионистично като събрата по техника BMW i3. И хубаво, че е така. Със своя ретро дизайн Mini е достатъчно впечатляващ автомобил. 

Cooper SE е базиран на версията с двигател с вътрешно горене, като не използва собствена платформа за електромобили. Затова батериите с общ капацитет 33 кВтч. на i3 е трябвало да бъдат интегрирани в шасито на актуалното Mini – те са разположени T-образно в тунела на карданния вал и под задната седалка на двувратия модел.

По този начин обемът на багажното отделение от 211 литра се запазва. В комбинация с разполагащия със 184 к.с. и 270 Нм електромотор на предната ос, разпределението на теглото е по-добро в сравнение с това на Cooper S, или по-точно 54:46.

Единственият недостатък: заради батериите теглото на Cooper S се е повишило със 145 килограма, с което SE притежава собствено тегло от  1365 килограма. Освен това Mini са повдигнали Cooper SE с 1,8 сантиметра, за да се поберат батериите в пода на автомобила. За да не изглежда толкова високо, страничните прагове са удължени над калниците – това придава на Cooper SE по-внушителен вид. Освен това от Mini почти са затворили радиаторната решетка. Само малък процеп осигурява притока на въздух към електрическите компоненти.  В задницата бронята е преработена заради липсата на ауспухова уредба. Опционалните 17-цолови джанти (Mini Electric Corona Spoke 2-tone) имат сменящи се предпазни части от алуминий, които типично за Mini осигуряват по-добра индивидуалност и подобряват аеродинамиката. Тесните странични огледала намаляват според Mini въздушното съпротивление – внушителните корпуси остават в миналото.

Кокпитът на Cooper SE също ни дава насока за бъдещите модели на Mini. Жълтите електрически акценти като например на лоста на трансмисията са ни познати от Plug-in-хибрида Mini Cooper SE. Новост е 5,5-инчовият овален дигитален скоростомер пред волана. Сега нивото на зареждане на батерията, пробегът и скоростта се четат по-добре, като дисплеят не е претрупан с информация. При смяната на режимите на движение Green+, Green, Mid и Sport цветовете на индикацията на скоростта се променят от зелено до червено. В основния дисплей на централната конзола се променя както обикновено. Засега от Mini не дават информация относно динамичните характеристики на модела. По време на първия тест на прототипа електрическият модел с три врати ускоряваше за около 7 секунди до темпо 100 км/ч. В официалните технически данни времето за спринта до скорост 100 км/ч е 7,3 секунди. Това е доказателство за удоволствието от шофирането, което клиентите със сигурност ще очакват от електрическото Mini. По отношение на пробега на Mini Cooper SE от Mini обещават между 235 и 270 километра. Това би трябвало да е достатъчно за клиентите на Mini, които използват автомобила предимно в града или като втори автомобил в семейството. За 35 минути можете да заредите на станция за бързо зареждане до 80 процента от капацитета на батерията.

ИЗВОД на Робин Хорнинг: Mini остава вярно на себе си и като електромобил, запазва доказания си ретро-дизайн и залага на доказана електрическа техника от BMW i3. Цената от 65 000 лв. включва серийни LED-фарове, двузонова автоматична климатична инсталация и навигационна система. Електрическата мобилност няма да направи революция заради пробега и спектъра на употреба, но определено ще достави по-голямо удоволствие.

Още по темата

Card image cap
Toyota Mega Cruiser BXD 10: японският Hummer

13
окт.
2016

Toyota Mega Cruiser следва концепцията на Humvee, но е „перфекционизирана” по японски

Card image cap
Тествахме новото BMW Серия 5!

28
ное.
2016

В лицето на G30 BMW лансира седмото поколение на своята „петица“. AUTO BILD успя да изпробва автомобила

Card image cap
Този Stelvio е вкусен

11
юли
2017

Да, това е истинска Alfa! Stelvio е първият SUV на марката, като с дължината си от 4,69 м предизвиква BMW X3

Card image cap
100 000 км със Citroen C4 Cactus: надежден ли е странникът?

14
мар.
2018

Този „французин“ иска да е различен. Прост, редуциран и изгоден – но как ще се представи във всекидневието? Дали и качеството няма да е по-различно?

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: