Майсторът на сцеплението: Opel Insignia Country Tourer с високотехнологична система за задвижване на четирите колела


21
фев.
2018

Земята е заледена, а парата от дъха ви замръзва на мига. Сняг докъдето ви стига погледът. Перфектните условия да седнете зад волана и да направите няколко наистина бързи обиколки в мразовитата Австрия. Ако искате да се забавлявате на сняг и лед, се нуждаете само от едно нещо: Opel Insignia Country Tourer със система за задвижване на четирите колела Twinster с технология torque vectoring. Това е вашият идеален партньор в леденоснежните условия на Томатал, където се провеждат зимните обучения на Opel (Opel Winter Training). Програмата включва не само спиране и ускоряване, откриване на границите на сцеплението или майсторско безопасно управление в екстремни условия, но осигурява и много забавление. Това става възможно благодарение на флагмана на Opel, Insignia, който във версията си Insignia Country Tourer създава нови стандарти по отношение на динамиката и комфорта.

С допълнителните 25 милиметра в просвета и защитни облицовки на каросерията, Opel Insignia Country Tourer събужда желанието за напускане на гладките асфалтови пътища и ви провокира да потърсите грубите трасета. Тайната на невероятното удоволствие от шофирането се крие под повърхността и се нарича „система за задвижване на четирите колела Twinster с технология torque vectoring“. „Изключително високото ниво на напречна и надлъжна стабилност, дори при наличие на екстремни условия по отношение на пътната повърхност са характерни качества на най-модерната система за двойно предаване на Opel,” отбелязва Aндреас Хол, директор разработки на отдела за системи за контрол и задвижване на четирите колела на Opel.

Високотехнологична 4×4 система за безопасно шофиране по всяко време

Иновативната система за задвижване на четирите колела е базирана на високотехнологично решение – в системата Twinster с технология torque vectoring, два набора съединители заменят конвенционалния диференциал на задния мост. Те позволяват прилагане на въртящ момент в различна пропорция към всяко от колелата с реакция на промяна в рамките на частица от секундата,” обяснява Хол. Това означава, че мощността се разпределя оптимално по всяко време. „Twinster позволява широк диапазон на разлика в разпределението на въртящия момент вариращ от 0 Нм към едното колело до 1 500 Нм към другото. В допълнение, можем да променяме разпределението на въртящия момент независимо от пробуксуването на колелата или техните обороти. Към всичко това се добавя и компактната конструкция: наличието на два набора съединители от вътрешната страна на задвижващите валове позволява пълното отпадане на диференциала на задния мост. Това спестява обем и тегло,” пояснява той.

Тази технология позволява на Insignia Country Tourer да бъде по-прецизна и динамична при шофиране в завой, да има по-добра надлъжна стабилност и осигурява изключително сцепление на всякакви повърхности – дори заснежени и заледени. Принципно, по-висок въртящ момент се насочва към външното в завой задно колело, като по този начин автомобилът се стабилизира; Insignia изписва завоите с по-голяма прецизност и реагира по-спонтанно на командите на водача. Следователно torque vectoring технологията води и до повишаване на безопасността.

Участниците в зимното обучение Opel Winter Training могат да почувстват всичко това от първа ръка. За целта те могат временно да изключат torque vectoring системата, която от своя страна е свързана към системата ESP. „Сравнението между двата режима показва драматични разлики. Ако до този момент всичко е било под контрол, без тази техническа подкрепа пилотирането ви ще завърши при втория конус,” отбелязва Хол. Това е едно шофиране в граничен режим, което никой в нормални условия не иска да му се случва.

За настроените за комфортно пътуване водачи и спортните шофьори със сериозен опит

Към всичко това се добавя и мехатронната ходова част FlexRide, която е в основата на оптималната управляемост, адаптираща се към всякаква ситуация. Тя променя характеристиките на амортисьорите, алгоритъма на връзката между педала за газта и двигателя и моментите за превключване на предавките (при автомобилите с автоматични трансмисии) в зависимост от активирания режим Tour и Sport, които се избират от водача. В зависимост от избрания режим, реакцията на кормилното управление спрямо завъртането на волана и на двигателя спрямо командите на педала за газта стават по-меки или по-директни, а ESP се задейства по-рано или по-късно.

Тези които търсят по-спортна настройка на ESP и двойното предаване, могат да изберат режим “Sport”. В този режим, системата позволява по-силно завъртане на автомобила около вертикалната ос (тоест по-ниска степен на компенсиране на завъртането, респективно занасянето), като едновременно с това поддържа динамичния характер на Insignia Country Tourer. Тези, които предпочитат комфортно удобно пътуване, могат да активират с бутон режима “Tour”. Софтуерът на централната управляваща система Drive Mode Control е сърцето и душата на адаптивната ходова част. Той непрекъснато анализира информацията осигурена от сензорите и настройките и разпознава индивидуалния стил на шофиране.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин