2025
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
ОТ ПОЯВАТА МУ в нашия автопарк през март 2023 г., като изминаващ дълги разстояния, например 530-километровия маршрут от Хамбург до Нюрбургринг, просто не мога да се наситя на този хечбек-SUV: мощният V6 дизелов агрегат с работен обем от 3,0 литра, който тихо бълбука при бавно шофиране, уверените 620 Нм, осемстепенната автоматична трансмисия, която обикновено превключва разумно, финото въздушно окачване, пробегът между 700 и 800 километра, перфектната (и висока!) позиция на седене, поне за гърба ми, и на всичкото отгоре отличната тишина в автомобила дори при темпо 210 км/ч са направо страхотни! Може би най-доброто нещо: подглавниците могат да се движат назад с натискане на бутон, така че да не се налага да шофирате в неудобна позиция. Въпреки че Q5 е близо до своя оптимум за шофиране на дълги разстояния, откриваме и някои критики: експертът по тестване на гуми Дирк Мьолер забелязва леки вибрирания на надлъжната ос при високи скорости и забавена реакция на кормилното управление. Помощ: настройте управлението в спортен режим. Глупаво: проверката на 90 000 километра не включва проверка на нивото на маслото – което се оказа ниско. Но го забелязахме навреме и доляхме 0,7 литра масло. Между другото няма пръчка за маслото. Още 8000 километра и заедно с хората от DEKRA ще демонтираме автомобила – един вълнуващ и същевременно тъжен ден.
+ седалки с много възможности за регулиране, уверен V6-TDI двигател, голям пробег, не е прекалено обемист за града.
– като цяло скъп автомобил, впечатлението от качеството преди беше по-добро, междувременно остарели асистенти за водача.
AUDI Q5 SPORTB. 50 TDI QUATTRO
СТАРТ 10-ти март 2023 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 87 215 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 95600 км
ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 8,4 Л дизел /100 км

