Майсторът на всекидневието


5
юли
2016
Радващият се на сериозна популярност в Европа американски пикап се предлага както досега с три варианта на каросерията: с двойна, с удължена и с единична кабина. От вида на кабината зависят пропорциите и двигателите на модела, но не и основните размери: те са дължина от 5,28, широчина от 1,86 и междуосие от 3,22 метра. Различни са височината и товарната повърхност. За последната пък се предлагат различни видове покривала: меко, алуминиево ролетно и твърдо. Ако все пак ще използвате пикапа за основното му предназначение – тоест придвижване и транспортиране на товари извън нормални пътища – можете да го оборудвате с доплащащия се протектор на двигателя.

По-благородно вътрешно пространство

На външен вид новият Ranger е направил сериозен скок по отношение на качеството. Предницата е нова, като тя придава на Ranger още по-агресивен и динамичен вид, има и приятни нови цветове. Значително по-благороден е интериорът на модела. Ако изберете топнивото на оборудване Wildtrak, ще разполагате с автоматична климатична инсталация, кожена тапицерия, отопляеми седалки и 18-цолови джанти. Естествено оборудването включва и асистиращи системи за водача като система за запазване на пътното платно, асистенти за потегляне по наклон, както и много други.

Отлични характеристики за извън пътя

Всички тези екстри, качествените материали и много добрата изработка създават една уютна и приятна лайфстайл обстановка в новия Ranger, но нека все пак не забравяме за какво е създаден този модел – а именно за придвижване по тежки терени извън нормалните пътища и за транспортиране на тежки и обемисти товари. Естествено оборудването на пикапа включва двойно задвижване, понижаващи предавки, блокаж на задния диференциал и внушителен клиренс – просто няма как да бъде иначе. Прибавяме и електронно регулиращ се контрол на сцеплението, което почти незабележимо за водача разпределя усилието точно там, където то е необходимо към момента. За разлика от конвенционалния механичен блокаж на диференциала системата работи чрез спирачна намеса в зависимост от мощността на двигателя.  Впечатляващо е колко лесно ще се придвижвате с този дълъг над пет метра автомобил през нелеките офроуд терени. Дълбочината на газене на Ford Ranger е 80 см, а клиренсът – 23 см. Ъгълът на атака отпред е 28 градуса, а отзад – 25 градуса. Прикаченият товар е както и преди 3,5 тона, а полезният – 1360 кг.

Потентни дизелови агрегати

Гамата на двигателите на Ford Ranger включва топомоторизацията в лицето на 3,2-литров 5-цилиндров дизелов агрегат със 147 кВт. /200 к.с. и максимален въртящ момент от 470 Нм, комбиниран с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия. С типичната си за пикап малко шумна работа 5-цилиндровия мотор притежава очакваната за един офроуд модел тяга и се справя чудесно. Другите двигатели са с работен обем от  2,2 литра и с 4 цилиндъра, като мощността им е 130 и 160 к.с. Благодарение на системата Start-Stop разходът на гориво на Ranger е редуциран със 17 процента, като версията с 200 к.с. харчи 8,7 л/100 км. За вземане на спринта до 100 км/ч са ви необходими 10,4 секунди, а максималната скорост на пикапа е 175 км/ч. (тези стойности не са от решаващо значение за този клас автомобили, но все пак си заслужава да бъдат споменати). На пътя Ranger подпомага своя водач с темпомат и асистент за запазване на пътното платно. Окачването е подчертано рустикално – тоест доста стегнато. За разлика от един от основните си конкуренти от Япония (Nissan Navara), „американецът” не предлага комфортна версия с многораменна задна ос, а залага на листови ресори. Иначе сервоуправлението на Ranger работи много прецизно.

Базовата версия на Ford Ranger стартира от 47 700 лв., а тестваният от нас „Wildtrak“ топвариант с 3,2-литров дизелов мотор и автоматични скорости струва 82 300 лв.

 

ИЗВОД

Новият Ford Ranger комбинира здравина с многостранен талант и посреща своите пасажери не само с рустикален чар, а и със значително облагороден интериор. Във версията „Wildtrak“ с кожена тапицерия и мултимедийната система с 8-инчов тъчскрийн моделът е дори луксозен. Пикап с превъзходна сигурност, комфорт и офроуд способности.

 

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

Още по темата

Card image cap
КОПИЕ, ОРИГИНАЛ ИЛИ…

25
апр.
2017

…откъде са гледали Audi и Peugeot? Audi ТТ и Peugeot RCZ всъщност копират стара концепция на VW: още през 1955 г. производителят на каросерии Karmann използва евтина серийна техника за направата на расово Coupe – Karmann Ghia. През 2010 г. нещата изглеждат по-различно, но някак си подобни

Card image cap
Chevrolet Silverado 5.3 V8: пикап за всякакви случаи

24
юли
2016

Развиващият 355 к.с. 5,3-литров V8 е най-предпочитаният двигател за Chevrolet Silverado. AUTO BILD изпробва американския пикап

Card image cap
Баварска електрификация

9
авг.
2017

Над 80% ръст е отбелязан при електрифицираните модели на BMW Group. От тази пролет суббрандът BMW i официално е представен на българския пазар

Card image cap
100 000 км с VW Polo 1.2 (9N): тотално разочарованиe

11
дек.
2017

Вярна ли е поговорката, че хубавите неща винаги трябва да бъдат три? Явно не съвсем, защото трицилиндровият мотор преодоля безропотно стоте хиляди километра, но въпреки това тестовото Polo бе извозвано от пътна помощ два пъти...

Card image cap

В последния брой:

Архив >