2016
По-благородно вътрешно пространство
На външен вид новият Ranger е направил сериозен скок по отношение на качеството. Предницата е нова, като тя придава на Ranger още по-агресивен и динамичен вид, има и приятни нови цветове. Значително по-благороден е интериорът на модела. Ако изберете топнивото на оборудване Wildtrak, ще разполагате с автоматична климатична инсталация, кожена тапицерия, отопляеми седалки и 18-цолови джанти. Естествено оборудването включва и асистиращи системи за водача като система за запазване на пътното платно, асистенти за потегляне по наклон, както и много други.
Отлични характеристики за извън пътя
Всички тези екстри, качествените материали и много добрата изработка създават една уютна и приятна лайфстайл обстановка в новия Ranger, но нека все пак не забравяме за какво е създаден този модел – а именно за придвижване по тежки терени извън нормалните пътища и за транспортиране на тежки и обемисти товари. Естествено оборудването на пикапа включва двойно задвижване, понижаващи предавки, блокаж на задния диференциал и внушителен клиренс – просто няма как да бъде иначе. Прибавяме и електронно регулиращ се контрол на сцеплението, което почти незабележимо за водача разпределя усилието точно там, където то е необходимо към момента. За разлика от конвенционалния механичен блокаж на диференциала системата работи чрез спирачна намеса в зависимост от мощността на двигателя. Впечатляващо е колко лесно ще се придвижвате с този дълъг над пет метра автомобил през нелеките офроуд терени. Дълбочината на газене на Ford Ranger е 80 см, а клиренсът – 23 см. Ъгълът на атака отпред е 28 градуса, а отзад – 25 градуса. Прикаченият товар е както и преди 3,5 тона, а полезният – 1360 кг.
Потентни дизелови агрегати
Гамата на двигателите на Ford Ranger включва топомоторизацията в лицето на 3,2-литров 5-цилиндров дизелов агрегат със 147 кВт. /200 к.с. и максимален въртящ момент от 470 Нм, комбиниран с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия. С типичната си за пикап малко шумна работа 5-цилиндровия мотор притежава очакваната за един офроуд модел тяга и се справя чудесно. Другите двигатели са с работен обем от 2,2 литра и с 4 цилиндъра, като мощността им е 130 и 160 к.с. Благодарение на системата Start-Stop разходът на гориво на Ranger е редуциран със 17 процента, като версията с 200 к.с. харчи 8,7 л/100 км. За вземане на спринта до 100 км/ч са ви необходими 10,4 секунди, а максималната скорост на пикапа е 175 км/ч. (тези стойности не са от решаващо значение за този клас автомобили, но все пак си заслужава да бъдат споменати). На пътя Ranger подпомага своя водач с темпомат и асистент за запазване на пътното платно. Окачването е подчертано рустикално – тоест доста стегнато. За разлика от един от основните си конкуренти от Япония (Nissan Navara), „американецът” не предлага комфортна версия с многораменна задна ос, а залага на листови ресори. Иначе сервоуправлението на Ranger работи много прецизно.
Базовата версия на Ford Ranger стартира от 47 700 лв., а тестваният от нас „Wildtrak“ топвариант с 3,2-литров дизелов мотор и автоматични скорости струва 82 300 лв.
ИЗВОД
Новият Ford Ranger комбинира здравина с многостранен талант и посреща своите пасажери не само с рустикален чар, а и със значително облагороден интериор. Във версията „Wildtrak“ с кожена тапицерия и мултимедийната система с 8-инчов тъчскрийн моделът е дори луксозен. Пикап с превъзходна сигурност, комфорт и офроуд способности.