Магистралите ще зареждат електромобилите в движение


9
февр.
2021

Който някога е карал електромобил, несъмнено ще оцени финото придвижване – но и ще познава дискомфорта, с който е свързано търсенето на зарядна станция – особено ако нямате собствен гараж с Wallbox или поне със стандартен контакт, в който да включите зарядното устройство. Сега обаче учени от Университет Брауншвайг работят съвместно с партньори от автомобилната индустрия, инженери от сферата на пътното строителство и енергийната инфраструктура по проект за индукционно (т.е. без кабел) зареждане на електромобили в движение.

25-километров коридор на магистралата увеличава пробега

Проектът eCharge трябва да „роди“ система, която използва интегрирани в асфалта индукционни модули. При изграждане на нов пътен участък или реновирането на вече съществуващ на дълбочина ок. 10 см в асфалта биват вградени бобини за безконтактно зареждане, които са свързани с контролни модули отстрани на пътя. Teзи контролни модули „комуникират“ с автомобила и при нужда активират зареждането, а после го деактивират.

Ако изследването приключи успешно, могат да бъдат създадени магистрални коридори за зареждане с дължина 25 километра, които ще удължават автономния пробег с около 20 процента. В допълнение към индукционната технология, в рамките на проекта eCharge трябва да бъде разработена и пътна настилка, която да може да се справи с предвидената задача без да дефектира – както и надежден процес за отчитане на енергийното потребление.

Индукционните бобини в настилката и в долната част на автомобила пренасят електроенергия с помощта на магнитно поле.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >