2024
Porsche обнови Cayenne. При това основно. С превъзходен резултат
Cayenne е адски люта чушка – от него се прави специален пипер. С пикантната си нотка той се използва нерядко в готвенето. От 2002 г. това име носи и един SUV на Porsche, също доста лют междувременно от 2017 г. в третото си поколение. Сега от Porsche са го преработили.
Отвън това не си личи особено, въпреки че освен броните са пипнати и елементи като предния капак. Изцяло нов обаче е кокпитът – който прилича много на този на Taycan. С 12,6-инчов комбиниран уред за водача, 12,3-инчов тъчскрийн в средата и с 10,9-инчов монитор за пътника до водача. Всички с красива графика и възможност за свободна конфигурация – например комбинираният уред с оборотомер в средата – както и с богато структурирани и лесни за управление менюта.

Дизайнът е успешен микс между хладна техника и фин и благороден изглед, материалите са висококачествени. Отпред ще седите първокласно върху стегнато тапицираните, много добре оформени спортни седалки (доплащане). Задницата е изненадващо просторна. Седалката се регулира отделно, можете да настройвате и наклона на облегалката, а комфортът на седене е висок.
Тестовият Cayenne е задвижван от базовия двигател, 3,0-литров мотор с 353 к.с. Той ускорява Cayenne за 5,7 сек от 0 до 100, максималната скорост е 248 км/ч. V6 работи копринено меко, развърта се спонтанно, като звучи от сонорно до дрезгаво. Накратко: истинска наслада. Значи всичко е на ниво? Ако трябва да сме честни, в главите ни е Cayenne S с 4,0-литровия V8 агрегат с 474 к.с. Осемстепенната трансмисия на ZF е на най-високо ниво, превключва бързо, прецизно и леко. На супервисоко ниво са и здраво захапващите керамични спирачни апарати (доплащане). Със загрети спирачки тежащият все пак 2,2 тона Cayenne спираше напълно след 31 м – превъзходно постижение.


Тестовият Cayenne бе оборудван с доплащащото се адаптивно въздушно окачване (4489 лв.), задни завиващи колела (3337 лв.) и система за активно стабилизиране на накланянето (6496 лв.). Много пари, много техника. Невероятно е обаче колко пъргаво, колко прецизно и колко уверено се движи този Cayenne. Управлението работи бързо и директно, спокойно и с добро усещане. Porsche поддържа стоически правия курс, завива остро и прецизно, пъргаво, но никога нервно. Не се притеснявайте – комфортът на возене е много добър. В тази връзка ние бихме се отказали от 22-цоловите джанти (8042 лв.) – те возят доста твърдо. Като цяло всичко е адски добро. И само между другото: всички асистенти за сигурност могат да се изключват… Типични за Porsche са и цените – базовият Cayenne се предлага от Porsche за от 189 403 лв., а тестовият вариант струва 239 154 лв. Май малко ни залютя.

Извод
В Porsche са направили още по-добър един и без друго превъзходен автомобил. Cayenne се доближава до перфектността. В техническо и концептуално развитие той е кулминацията на развитието на SUV-овете с двигател с вътрешно горене.
