Любимият ван на пенсионерите става Plug-in хибрид


7
окт.
2019

Mercedes B-клас е модел, който възрастните двойки и младите семейства обичат много. Сега Benz-ът е достъпен и като Plug-in хибрид във версията си B 250e, която изминава около 60 км изцяло на електричество. Така ако работите в офис по цял ден, вероятно през седмицата изобщо няма да ви се наложи да зареждате. Така че и като хибрид любимецът на пенсионерите се справя добре със задачите си.

Както и А-класата, така и В-класата получава серийно Widescreen-кокпита.

Под капака работи познатият 1,3-литров 4-цилиндров турбодвигател със 163 к.с. Той бива подпомаган от електромотор със 101 „коня“, разположен в корпуса на 8-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Така системната мощност достига 218 к.с., а въртящият момент – 450 Нм. Но дори и само на ток В-класата се движи много уверено – ускорява пъргаво и дори без помощта на двигателя с вътрешно горене развива до 140 км/ч. Когато се включи и бензиновият агрегат, Mercedes B 250e може да достигне до 235 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 6,8 сек. Разходът по WLTP е само 1,4 л на 100 км. При натоварване двигателят с вътрешно горене прави впечатление на натоварен заради малкия си работен обем от едва 1,3 литра.

Пробегът изцяло на ток е около 60 км, разходът по цикъла WLTP е 1,4 л.

Батериите са разположени в задната част на автомобила. За целта се е наложило ауспухът да бъде скъсен – и вече не завършва в бронята, а някъде под задната седалка. Така пакетът от батерии в интериора прави впечатление единствено с малко по-високия под на багажника и с увеличеното с около 300 кг тегло. Иначе Mercedes-ът PHEV е съвсем обикновена В-класа с много място и идеално „четими“ дисплеи. В 250 е може да бъде зареждан посредством буксата в задния десен калник с прав или променлив ток. Капацитетът на батериите е 15,6 кВтч. Със 7,4-киловатов Wallbox зареждането с променлив ток отнема около 45 минути. При прав ток батерията се зарежда на 80 процента в рамките на половин час.

Подът на багажника е леко повдигнат заради батериите, но обемът за товари почти не е намален.

От електрическата част на хибридната система биват захранвани и компоненти на задвижването, както и вакуум помпата на спирачките, компресорът на климатик и допълнителното отопление. Последните две позволяват предварително постигане на желана температура в интериора – както през лятото, така и през зимата. Стационарната климатизация може да бъде управлявана и от мобилно приложение – така че преди да се качите в автомобила, купето да бъде затоплено или охладено. Цените за Mercedes B 250e стартират от около 74 000 лв. Компактните ванове със зареждане от контакта са много малко – и така единственият германски конкурент на Benz-а се оказва BMW 225xe Active Tourer iPerformance, което е малко по-скъпо.

Още по темата

Card image cap
Hyundai Ioniq срещу BMW i3: Кой ще грабне електрическата победа?

4
ян.
2017

Следващата задача за Hyundai Ioniq: електрическата му версия се изправя срещу подсиленото BMW i3

Card image cap
Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT: седан с доза финес

12
дек.
2016

Най-новото поколение на Elantra е далеч от нискобюджетен седан

Card image cap
Първи тест на GLE: само името ли е ново?

21
дек.
2015

ML става GLE – дали обаче се променя нещо друго? Искахме да проверим дали освен името има и други нови неща в SUV-а на Mercedes

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: