Любимите шмекерии на автоджамбазите…

... или как да познаем дали километражът е манипулиран и да се предпазим от измама при покупка на автомобил втора ръка


23
ян.
2017

 

Щети от удари – кит вместо ламарина

Големият ужас при покупката на употребяван автомобил? Когато от незнание попаднете на автомобил със значителна щета, която е била ремонтирана небрежно и евтино. Ако продавачът знае за предишни удари и повреди, той трябва да ви го съобщи. Ако не направи това, в Германия купувачът има правото да си поиска парите обратно. Калпавите ремонти винаги си личат. Частичните боядисвания по калниците и вратите трябва да ви настроят скептично. Следите от инструменти по болтовете на калниците и вратите показват, че са сваляни и сменяни. Още по-лошо е положението при прегънати и деформирани носещи детайли, защото говорят за сериозни нарушения на структурата на каросерията. Затова е добре да обърнете сериозно внимание на надлъжните греди в моторния отсек и в нишата за резервната гума в багажника.

Прегъвания и гънки

Подобни щети по ламарините са знак за лошо извършен ремонт на каросерията. По сгъвките често се образува ръжда

Кит

Магнитът – или още по-добре уред за измерването на дебелината на лака (на снимката) ще ви помогне да откриете замаскирани места с дебел слой кит

Недостатъци на лака

Стигането на боята, различните оттенъци на цвета или напръсканите с боя съседни детайли разкриват допълнителното боядисване

Боядисване преди продажба – небрежно и немарливо

Огледайте автомобила добре, при сухо време и дневна светлина. Равномерно ли е лаковото покритие? Има ли отклонения в цвета? При непрофесионалното боядисване в квартални работилници автомобилите рядко биват разглобявани, най-често просто грубо се облепват с тиксо. Напръсканите с боя съседни детайли, уплътненията на вратите и прозорците говорят: тук е работено набързо и небрежно. Напрашената боя, следите от шкурка, стичането на боята и мехурчетата под лака са недопустими. Напръсканите със сребрист спрей джанти и намазаните с препарат за блясък гуми са само евтина козметика.

Повърхност на лаковото покритие – списък за проверка:

  • Еднакъв ли е цветът навсякъде, равна ли е повърхността? Калпава работа: прах в боята или дори стичания?
  • Следи от полиране
  • Остатъците от полираща паста но ръбовете говорят за съвсем скорошно лакиране
  • Напуквания на боята
  • Ако предварителната подготовка на каросерията не е добра, новият лак ще падне. Особено от гладките пластмасови повърхности
  • Намазаните с препарат за блясък гуми и напръсканите със сребрист спрея джанти са най-евтина предпродажбена козметика

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Как да удължим живота на автоматика?

16
юни
2017

Специалистите по ремонт на автоматични трансмисии от Gemini-4 ни споделиха някои от най-важните правила за по-дълъг живот на скоростната кутия

Card image cap

В последния брой:

Архив >