Той е най-успешният рали пилот на всички времена. Себастиен Льоб има девет световни титли в актива – но 49-годишният французин продължава да се появява по ралитата. Този уикенд (16-17 септември) легендата ще кара в Сардиния Tavascan XE (електрическо задвижване, мощност около 500 к.с., 4х4-задвижване, батерия с капацитет 54 кВтч) за германския отбор Abt Cupra в рамките на сериите Extreme E.
„Прекрасно е, че ще карам още две състезания от Extreme E в Сардиния за отбора на Abt Cupra“, казва Льоб. „Наистина очаквам с нетърпение да се срещна отново с Клара и всички останали хора от екипа, защото имам много приятни спомени от последния път, когато бяхме заедно.“
Сардиния вече беше домакин на петия и шестия кръг от настоящия сезон Extreme E с Island X Prix. В началото на юли тандемът на Abt Cupra Андерсон/Льоб зае четвърто и шесто място в надпреварите. Така че този път целта трябва да бъде подиум. Льоб: „Не постигнахме резултатите, които очаквахме и вероятно заслужавахме последния път, така че ще направим всичко възможно да се справим по-добре сега.“
В серите Extreme E всеки екип е съставен от пилоти мъж и жена, които се състезават с един автомобил. Съотборничка на Льоб е шведката Клара Андерсон, която идва от Световния шампионат по раликрос. „Наистина очаквам с нетърпение да се върна в Сардиния със Себ“, казва бързата дама. „Последния път карахме наистина силно, но спукани гуми и лош късмет по отношение на стартовите позиции ни попречиха да се качим на подиума. Ще дадем всичко от себе си, за да извлечем най-доброто от машината.“

Спрямо надпреварата преди два месеца трасето ще бъде изцяло преустроено. Андерсон: „Но мисля, че събитието през юли доказа, че настилката подхожда много добре както на Себ, така и на мен.“
Extreme E има за цел не само да предложи на феновете си вълнуващи състезания с устойчиви гуми и електрически задвижвания, но и да обостри вниманието на широката общественост по отношение на кризата с климатичните промени. Сардиния беше жертва на горещата вълна в Южна Европа през цялото лято. Температурите достигнаха рекордни стойности –
до 46 градуса. Extreme E помага със своите Legacy-проекти на всяка от локациите за състезания, като помага за възстановяване на естествените екологични процеси и прави ландшафта по-устойчив на бъдещите заплахи, свързани изменението на климата.