Mercedes пусна новия S-клас във версия AMG – това е най-мощната луксозна лимузина на марката. Plug-in-хибридното задвижване с V8 двигател разполага с 802 к.с. AUTO BILD го разгледа отвътре!
Луксозните лимузини на Mercedes във версия AMG – това са престижни обекти на желание. Сега хората от AMG пускат своя вариант на топмодела: като Plug-in-хибрид, но и с V8 агрегат.
Mercedes-AMG S 63 E Performance с 802 к.с. е най-мощният произвеждан някога S-клас. Базовата му цена започва от 416.000 лв.
По-голям пробег и по-голяма мощност за хибрида
Задвижването е заимствано от Plug-in-системата в GT 63 S E-Performance. Mercedes нарича високоволтовата батерия с директно охлаждане „HPB“ (High Performance Battery), а нейният капацитет е само 13,1 кВтч. Изцяло електрическият пробег е максимум 33 километра. 4-литровият V8 агрегат предоставя на разположение 612 к.с., а още 190 к.с. добавя електромоторът. Системната мощност е 802 к.с., а системният максимален въртящ момент – 1430 нютонметра.
Динамичните характеристики са впечатляващи: от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Срещу доплащане можете да вдигате и 290 км/ч.
Батерията и електромоторът са разположени на задната ос, като по този начин съотношение на теглото е оптимизирано, а при ускорението на излизане от завои помагат 2-степенната автоматизирана трансмисия и електронно регулиращият се блокаж на диференциала на задната ос. Другата трансмисия 9-степенна автоматична, а задвижването – на четирите колела.
На разположение са 4 степени на рекуперацията, а режимите на движение са повече: „Electric“, „Comfort“, „Battery Hold“, „Sport“, „Sport+“ и „Individual. При всеки от тях варират реакцията на двигателя, трансмисията и управлението, както и настройката на окачването и на звука.
Серийно на борда има и система за регулиране на динамиката. Серийното оборудване включва AMG Ride Control+, тоест въздушно окачване с регулиране на нивото. Така от скорост 120 км/ч S-клас се смъква автоматично с 10 милиметра. Пакетът включва също и стабилизиране на страничното накланяне на каросерията.
За да скъси виртуално междуосието, до темпо 100 задните колела завиват с до 2,5 градуса обратно на посоката на движение на предните колела. При спирачната уредба от AMG залагат на 6-бутални спирачни апарати с 400 милиметрови дискове. Опционално S 63 E Performance спира с карбоново-керамични спирачни дискове.
S 63 може да бъде оборудвана с всякакви асистенти
Списъкът на асистентите за водача в S 63също изглежда много дълъг: темпомат. Активен асистент за запазване на пътната лента, система за разпознаване на пътните знаци, асистент за смяна на пътната лента, за преминаване през кръстовища и за мъртвата зона. На по-късен етап на разположение на водача на S-клас на AMG ще бъде и системата Drive-Pilot.




