Лукс за 40 000 лева: Audi A6 срещу Bentley Turbo R

Употребявано Audi A6 е добро решение. Но едно Bentley за същите пари е много по-интересно, нали?


15
февр.
2018

НАЙ-КЪСНО когато децата напуснат родния дом или когато изплатят последната вноска по ипотеката идва оня момент, в който големите мъже се превръщат в малки момчета. Те искат да се насладят на живота отново и си купуват лодка или изкарват свидетелство за пилоти. Но може би имат и бензин в кръвта. Тогава най-често избират някакъв особен автомобил. Олдтаймер, спортен автомобил или нещо луксозно, с което пътуването през отпуската да бъде наистина разпускащо. И за мнозина един такъв автомобил мечта е Audi A6 от четвърто поколение, което е на пазара от 2010 година. Цените на модела 4G от високия клас стартират под 40 000 лева. Срещу подобна сума ще получите елегантен, непреходен дизайн, разточителен и добре шумоизолиран интериор и висок престиж при изпреварване. Обаче – това не е онзи по-особен автомобил, такива А6 са паркирани на всеки ъгъл. Бляскавата алтернатива идва от Обединеното кралство. Представяме на вашето внимание: Bentley Turbo R. Автомобилно благородство от Острова, което с цената си от над 300 000 германски марки бе един от най-луксозните автомобили, които се предлагаха през 90-те години на миналия век.

Само да не ви го откраднат. Цената на това крилато „В“ на радиаторната решетка е „само“ 1600 лева

Един такъв автомобил е обявен за продажба от Autohaus Bönningstedt на север от Хамбург. Черната лимузина е доставена на първия си клиент през 1993 година от Auto Becker в Дюселдорф и оттогава не е карана много. На аналоговия километраж са изписани скромните 96 000 километра.

Изработени с любов детайли като аналоговия часовник отзад и кожения таван се предлагат само от Bentley

Поради необходимостта от някои ремонти цената му е 41 900 лева. И който се прекачи от мишосивото, пардон Daytona Grey A6 2.0 TFSI, в Bentley, веднага ще разбере, че между лукс и лукс има голяма разлика. И докато на Audi се налага да ползва детайлите на VW и компенсира това с фините фуги и матовите повърхности, то Bentley излъчва чиста проба излишество и лукс от всяка пора на дебелата си кожа. Бежовата кожена тапицерия на седалките с фини шевове изглежда като нова дори и след 24 години. Но най-силно впечатление прави пълната липса на евтини ефекти. Външността не е толкова убедителна. Въпреки добрите продажби визията, която леко напомня на Ford Granada на анаболи, винаги е била оспорвана. Но неоспоримо впечатляващи са големите двойни фарове, които създават дистанция до дъщерните модели на Rolls-Royce, които са идентични с изключение на някои детайли. И който види един Turbo R в огледалото за обратно виждане, ще си спомни за димящия камион Peterbilt от филма на Стивън Спилбърг „Дуел“ и най-добре бързо да даде път. На камион напомня и огромният турбокомпресор Garrett, който „надува“ класическия 6,75-литров V8. 320 к.с. и 600 нютонметра въртящ момент са върхови стойности дори и днес. Уникална е и елегантността, с която Bentley жонглира с тази мощ. 2,5-тонният кораб потегля напълно безшумно, като при нормален стил на шофиране оборотите рядко се повишават над 1500. Но ако водачът натисне педала на газта в стелките с дълъг косъм, Bentley се устремява напред с първична мощ.

Много приятно предлагане на място въпреки „късото“ междуосие

Дотук добре, но какво е положението с разходите? Фактът, че Bentley е един висококачествен автомобил с големи възможности в дългосрочен план, не бива да ни позволява да забравим, че както работещата под високо налягане хидравлика, която освен спирачките, регулирането на нивото подпомага и сервоусилването на спирачките, така и електрическата инсталация на борда са изключително сложни системи. Двигателят сам по себе си може и да е неунищожим, но това не важи за неговата управляваща електроника. Въведената през 1992 година 4-степенна автоматична трансмисия също изисква повече грижи от стария 3-степенен предшественик. И тъй като говорим за Bentley, дори и нормалните консумативи като спирачките и изпускателната система струват фантастично много пари. За щастие във Великобритания има фирми, които доставят части на съвсем разумни цени.

Изработени с любов към детайла кръгли уреди и управление на климатичната инсталация, което напомня на стара късовълнова радиостанция

Тоест на финала Audi все пак ще се окаже по-добрата покупка? Да, естествено, но не бива да забравяме и безкрайните проблеми с Multitronic и с TFSI двигателите, които харчат масло почти колкото и бензин. Все пак като цяло Audi се справя прилично с всекидневието, но без никаква емоция. Затова: който търси особен класически автомобил, трябва да помисли за Bentley. Животът е прекалено кратък.

6,75-литровият V8 работи от десетилетия в множество модели на Bentley и Rolls-Royce

Ръждата не е проблем, повечето автомобили са поддържани добре. За щастие, защото ремонтите по ламарините са скъпи

Двигателят се стартира отляво. Пластмасата на този детайл не е особено висококачествена

Сгъваемата табелка на капачката на резервоара дава информация за горивото. Един стикер би бил прекалено обикновен

Още по темата

Card image cap
Добра идея ли е първото Porsche Cayenne на старо?

15
апр.
2018

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове

Card image cap
Така разбихме един автомобил с 5 звезди

26
авг.
2016

Предупредителен краштест: когато един автомобил се удари в дърво със позволената по междуградските пътища скорост, нормите за сигурност вече нямат значение

Card image cap
Ford Fusion на старо: „сливане“ на солидни основи и вътрешен простор

15
дек.
2017

Много вътрешен простор, спортна настройка на окачването, но слабо качество на изпълнението

Card image cap

В последния брой:

Архив >