Отваряме капака. На пода има червено дърво – американска череша, отстрани – мек мокет и благородна кожа. Постепенно ни става ясно, защо в пресрелийза на CLS Shooting Brake Mercedes споменава легенди и икони. Затова пък думата комби не присъства нито веднъж. Не, Shooting Brake-ът е създаден, за да се харесва. Обект на желание, който бива купуван, защото е харесван, а не защото е необходим. За първи път от доста време Mercedes пуска автомобил, който и на външен вид отговаря на претенциите на марката.
Пропорциите с дългия капак, нисък покрив и къс заден надвес на каросерията са перфектни. Дори и леко прекалените, орнаментни детайли се вписват почти хармонично в общата картинка, докато при лимузината са малко смущаващи. Дори наследената от понтонния Benz от 50-те години извивка в хълбоците изведнъж подхожда на модел на Mercedes от новото време. Този Shooting Brake действа така, сякаш CLS винаги е искал да изглежда по този начин. Идеята за практичен автомобил за богатите и красивите не нова. Още в средата на 70-те години британският производител на каросерии Crayford се посвещава на S-класата. Навремето това е един от най-добрите автомобили в света – в действителност W 116 не е от най-практичните автомобили на света. Комбинацията от лимузина и комби задница на първия Ford Granada се сторила убедителна на шефовете в Щутгарт.
И така Crayford получава официално разрешение да продава странната смесица в дилърствата на Mercedes. И не само това – практичният 116 на Crayford е със звезда на предния капак. Чест, която се падала на малцина производители на каросерии. Най-известната клиентка на комбито на S-класата била италианската актриса София Лорен, която ползвала благородния германо-британски товарач за транспортиране на малкия си пудел. И без друго Crayford не би могъл да побере повече. Високият товарен ръб пречел в тапицирания с мокет багажника да влизат обемисти товари. Освен това задната седалка не се сгъвала – така в задницата не можете да поберете повече от две чанти за голф.
Продължете на следващата страница