2018
„Шведът“ е правилният автомобил за всеки, търсещ преди всичко уют и сигурност. някои неща разбира се са клишета: бронираният вид на 264 кара модела да изглежда по-тежък, отколкото е всъщност. Въпреки дисковите спирачки на четирите си колела, Volvo спира по-зле в сравнение с Opel с барабанни спирачки. Спирачният път от 100 км/ч е почти 56 метра. С 13,1 секунди до темпо 100 Volvo също е доста тромаво.
V6 агрегатът разполага със 148 к.с. от работен обем 2,7 литра. Конструиран първоначално като V8 и след това с махнати два цилиндъра, PRV-двигателят, рожба на сътрудничеството с Peugeot и Renault не притежава добра култивираност.
Кокпитът е малко грубоват, но с добра изработка. Зад волана ще се почувствате като на трон – ще седите високо.
Отзад има широк „диван“ и фиксирани подглавници. С 2,64 метра междуосие Volvo предлага достатъчно място на задната седалка.
Малко лукс няма да е излишен: серийни климатик и електрически стъклоповдигачи в GLE.
При слалома впечатление прави непрецизното управление, което е причина големият „кораб“ да се накланя доста. Когато пътувате спокойно на прав път, управлението няма да ви пречи.
Големите задни светлини се появяват с фейслифта от лятото на 1978 г.
Отпред има малки чистачки за фаровете.
Шведската стомана също ръждясва, особено при по-ранните автомобили, произведени до 1979 г. V6-двигателите се считат за термично уязвими. В Германия 6-цилиндровото Volvo се среща изключително рядко – предлагането се свежда до няколко екземпляра. Повече автомобили ще намерите в Швеция, Холандия и Швейцария. Цената в състояние 2 според Classic Data: 22 000 лв. Резервни части се намират сравнително лесно.
Извод на редактора на AUTO BILD Мартин Пуц: „Volvo печели симпатиите на всички, които се чувства по-скоро привлечени от скандинавския му характер, предпочитайки го пред гладката и образцова перфектност на Mercedes.“