Лимузини от 80-те с 6-цилиндров мотор: Volvo 264 GLE

0512
2018

„Шведът“ е правилният автомобил за всеки, търсещ преди всичко уют и сигурност. някои неща разбира се са клишета: бронираният вид на 264 кара модела да изглежда по-тежък, отколкото е всъщност. Въпреки дисковите спирачки на четирите си колела, Volvo спира по-зле в сравнение с Opel с барабанни спирачки. Спирачният път от 100 км/ч е почти 56 метра. С 13,1 секунди до темпо 100 Volvo също е доста тромаво.

V6 агрегатът разполага със 148 к.с. от работен обем 2,7 литра. Конструиран първоначално като V8 и след това с махнати два цилиндъра, PRV­-двигателят, рожба на сътрудничеството с Peugeot и Renault не притежава добра култивираност.

Кокпитът е малко грубоват, но с добра изработка. Зад волана ще се почувствате като на трон – ще седите високо.

Отзад има широк „диван“ и фиксирани подглавници. С 2,64 метра междуосие Volvo предлага достатъчно място на задната седалка.

Малко лукс няма да е излишен: серийни климатик и електрически стъклоповдигачи в GLE.

При слалома впечатление прави непрецизното управление, което е причина големият „кораб“ да се накланя доста. Когато пътувате спокойно на прав път, управлението няма да ви пречи.

Големите задни светлини се появяват с фейслифта от лятото на 1978 г.

Отпред има малки чистачки за фаровете.

Шведската стомана също ръждясва, особено при по-ранните автомобили, произведени до 1979 г. V6-двигателите се считат за термично уязвими. В Германия 6-цилиндровото Volvo се среща изключително рядко – предлагането се свежда до няколко екземпляра. Повече автомобили ще намерите в Швеция, Холандия и Швейцария. Цената в състояние 2 според Classic Data: 22 000 лв. Резервни части се намират сравнително лесно.

Извод на редактора на AUTO BILD Мартин Пуц: „Volvo печели симпатиите на всички, които се чувства по-скоро привлечени от скандинавския му характер, предпочитайки го пред гладката и образцова перфектност на Mercedes.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин