Лимузини от 80-те с 6-цилиндров мотор: Opel Commodore 2.5 E (1982)


4
дек.
2018

Когато нашият тестови автомобил слиза от конвейера в Рюселсхайм през пролетта на 1982 г., дните на Commodore са преброени: само след няколко седмици Opel спира производството на серията. Нишата за лимузината с каросерия на Rekord и предница на по-големия модел Senator е станала прекалено малка.

Муцуна на Senator, профил на Rekord: Commodore е преходен модел между двата клас в последното си поколение (1977–1982).

Културното наследство на Opel: двигателят CIH с разпределителен вал в цилиндровата глава („cam shaft in head“) е с корени от 60-те години. С впръскване на Bosch мощността му в Commodore е вдигната на 130 к.с., което значи 12,8 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч. За съжаление 3-степенната автоматична трансмисия принуждава двигателя да вдига много оборотите. Затова е по-добре да се движите спокойно.

Плюшените тапицерии изглеждат доста еснафски – отзад обаче – въпреки дългите повърхности за седене и по-късото междуосие – Commodore предлага повече място за коленете в сравнение с Mercedes. С изключение на велурените тапицерии, в кокпита на Commodore материалите са по-скоро с обикновено качество. Автоматичната трансмисия (1645 германски марки доплащане) се управлява по американски образец с лост T-Bar.

„Econometer“ е част от топоборудването Berlina.

Шикозните джанти се предлагат само срещу допълнителна сума: алуминиевите струват 831 германски марки.

В слалома моделът на Opel се възползва от екзактното си управление, но пружините му се „трудят“ доста и автомобилът се накланя. Уязвимата на корозия ламарина създава сериозни главоболия на притежателите на Commodore; ръждата в предните калници може да достигне чак до амортисьорите. Затова при почти всички автомобили има подсилващи елементи от ламарина. Често ръждясват и праговете, а отпред корозията може да нападне и предната колона – както и решетката на радиатора. Вътре има проблеми с арматурните табла. Не трябва да забравяте, че вече не се предлагат резервни части. Цената на модела в състояние 2 според Classic Data: 13 000 лв.

Извод на редактора на AUTO BILD Мартин Пуц: „За някои може да е изненадващо: Opel Commodore диша във врата на Mercedes 250. Големият модел от Рюселсхайм блести с пищния си плюш в сравнение със семплостта на автомобила от Щутгарт. Динамичният му талант също е впечатляващ. Все пак трябва да кажем, че дори и високото ниво на оборудване Berlina не може да ни заблуди за произхода на модела от Rekord­.“

Още по темата

Card image cap
Дрифтът – адски лесно нещо

2
февр.
2016

Razor Crazy Cart е името на новата играчка от САЩ. С возилото може дори да правите дрифт. Ние го изпробвахме

Card image cap
Barkas B1000: Bulli-то на Източния блок

6
дек.
2016

Военни, пожарникари, полицаи – по времето на соца Barkas беше използван от почти всички служби, защото в някогашната ГДР алтернативни варианти (почти) нямаше

Card image cap

В последния брой:

Архив >