Лимузини от 80-те с 6-цилиндров мотор: Alfa Romeo 6 2.5 (1979)


3
дек.
2018

На Alfa 6 не ѝ бе никак лесно. Първо планираният за 1973 г. неин старт бе отложен толкова дълго време, че накрая дизайнът и конструкцията изглеждаха поостарели. След това моделът получи удар от собствените си хора: когато през 1979 г. първите автомобили биват разтоварени, вносителят ги обявява за „непродаваеми“ и ги праща веднага към моргата. В Европа клиентите също не устройват топъл прием на модела с четири врати, който при повърхностен поглед изглежда като раздута Alfetta: колата е прекалено скъпа, прекалено капризна, със скъпа поддръжка.

От общо 6358 екземпляра от първата серия, произведени до 1983 г., днес се движат няколко десетки. За тях обаче почти не се намират резервни части.

С як звук, но със сложна поддръжка: алуминиевият V6 двигател шест отделни карбуратора Dell’Orto и 158 к.с. Модерното впръскване се появява едва след фейслифта през 1983 г. Навлизането е червената зона на оборотомера бива възнаградено с агресивен тенорен звук, стига опитен механик преди това успешно да е настроил шестте карбуратора в унисон. При това двигателят с предвидим работен обем (2492 куб. см) никога не изглежда напрегнат спрямо теглото (1469 кг – изненадващо високо) дори и в диапазона на ниските обороти. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 11,4 секунди.

Кокпитът е с ергономични слабости, но затова пък притежава характер: декор с лешниково дърво и скърцаща пластмаса. Стрелките на скоростомера и оборотомера се движат в срещуположни посоки. Първа предавка е долу вляво – типично в маниер Ferrari. Цената на модела обаче е в друга лига – според Classic Data е 20 000 лв. (състояние 2).

Отзад има много място, но заради седалката със силно изразени контури там могат да се возят само двама възрастни.

Извод на Мартин Пуц:“Ексклузивността и конструкцията са едновременно благословия и проклятие: въпреки, че „италианецът“ се представя убедително в дисциплини като динамични характеристики и предлагано място, той си остава само победител в сърцата на почитателите. Звукът и расовият двигател го правят много предпочитан, но сложната и скъпа поддръжка, както и грижите с намиране на резервни части са неща, които ще развалят доброто ви настроение.“

Още по темата

Card image cap
HUMMER НА ЛЕД

31
мар.
2017

Card image cap
Вторият живот на Jaguar E-Type № 15

8
апр.
2016

Един Jaguar E-Type с историческа стойност от 1961 година си струва да бъде реставриран напълно. След близо 3000 часа работа тази находка в плевнята се превърна в Super E-Type

Card image cap

В последния брой:

Архив >