2025
VW създаде Phaeton като конкурент на Mercedes S-класа и Bentley. Днес можете да получите тази държавническа лимузина с W12 двигател на цената на нов Golf – представяме ви един екземпляр от нашата борса за употребявани автомобили
VW Phaeton беше най-смелият проект за вдигане имиджа на Volkswagen. Роден от мечтата на Фердинанд Пийх да изпревари Mercedes S-класа и BMW Серия 7, тази лимузина въплъщаваше лукс на дължина близо 5,10 метра и се правеше в Стъкления завод с Дрезден с технологии, които са впечатляващи и до ден-днешен.
Сега екземпляр от точно този флагман се продава на борсата за употребявани автомобили AUTO BILD, с двигател, по-близък до агрегат на Bentley, отколкото на Passat – 6-литров W12 с 420 к.с. Луксозният лайнер със задвижване на четирите колела в момента се предлага цена едва 24.950 евро.
VW Phaeton W12: луксозен лайнер от Волфсбург
Предлаганият автомобил е от ранните версии на модела (първа регистрация през март 2003 г., един от първите номера на шаси). Имал е двама уважавани предишни собственици: първо е бил притежание на самата компания VW, а след това – на лекар в продължение на 20 години. Пробегът е едва 77.777 км. Лимузината разполага с пълна сервизна история, в него не е пушено и има валиден преглед (TÜV) до юни 2027 г.

Според обявата състоянието на автомобила е „почти безупречно“. Каросерията е с ново керамично покритие и Phaeton-ът е преминал „голямото“ обслужване, включващо смяна на всички оперативни флуиди, свещи и бобини на запалителната система. Като допълнителен бонус, автомобилът разполага с 19-цолови джанти от Bentley с нови гуми. Да, прочетохте правилно – Bentley. Ако не си спомняте, много компоненти на Phaeton са били напълно същите като при модела Continental на британците.
W12 – забравената потентна машина
Със своя 6-литров W12-двигател Phaeton се пъчеше още навремето – с 420 к.с., въртящ момент 550 Нм, нежно превключваща 5-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела 4Motion моделът умело атакуваше високия клас. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема ок. 6,1 секунди, максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Phaeton по официални данни изразходваше 15,6 литра премиум бензин на 100 км – в действителност, разбира се, консумацията беше значително по-висока. Но всеки, който можеше да си позволи такава кола преди около две десетилетия, така или иначе не се интересуваше от сметките на бензиностанцията.

Отвътре новият собственик ще бъде посрещнат от 4-местна конфигурация, изцяло кожен салон, дебел мокет, шумоизолирано предно стъкло, врати с функцията Soft Close, адаптивно въздушно окачване и седалки с масажна функция. Инженерите на VW са следвали строго зададените от Пийх изисквания: сред тях са например да няма никакво течение в кокпита, автомобилът да може да поддържа скорост 300 км/ч цял ден при 50°C навън, докато температурата в купето не надвишава 22°C.
Продавачът уместно заявява: „Да се обаждат само ценители, моля.“ Защото, както самият автомобил, така и поддръжката му са на нивото на луксозния клас.
И все пак: да дадеш 24.950 евро за този върхов VW в почти безупречно състояние, с пълна история и двигател W12 – тази инвестиция в герман6ската автомобилна история все още си заслужава.