Лилавият „жокер“ е ретро 911 с 300 к.с.!


24
май
2020

Модерна техника в класическа каросерия – това е Kaege Retro „Joker“ на базата на Porsche 911. Моделът разполага с 300 к.с. – и е лилав!

Роджър Кеге е взел за образец F-модела, но под каросерията се крие техниката на 993 – за разлика от продууктите на други специалисти, които използват по-старата техника на 964. Кеге достави последния си автомобил в Азия: това е „Жокерът“.

В подглавниците и на арматурното табло има изображения на Жокера.

Клиентът е Уилям Лай от Хонконг, който забогатял с китайска медицина и от десетилетия е луд по автомобилите. От 2017 г. Лай търси подобен модел и попада на Kaege Retro. Проблемът на Лай – автомобилът трябва да е с десен волан и да е регистриран в Хонконг. Намерен е 911, година на производство 1994, с пробег от 100 000 километра. разбира се в добро състояние. Необичайното: цветът е лилав. Въпреки, че цената включвала и нов лак, Лай решил да запази оригиналния – заради комикс на Батман и неговия противник Жокера.  Рогер Кеге се заел и създал уникат.

Мощността на двигателя е увеличена на 300 к.с.

Кеге подхожда доста прагматично при тунинга. Използвана е почти цялата серийна техника на 993, като единствено окачването и ауспуховата уредба са новоконструирани. Предимството за Уилям Лай е това, че може да ремонтира колата си във всеки сервиз на Porsche по света. Във вътрешното пространство на „жокера“ водачът седи върху седалки тип корито на Recaro, тапицирани в комбинация от кожа и плат. В подглавниците има изображения на Жокера, като то се появява също и като символ на арматурното табло.

Боксерният двигател с 272 к.с. е с увеличена на 300 к.с. мощност. Максималната скорост е 275 км/ч.

Благодарение на облагородяване с карбонови части – на 37 елемента – автомобилът тежи 160 кг по-малко от автомобила-донор. Под каросерията има окачване с регулиращи се пружини на KW. Необичайно за такъв автомобил – „жокерът“ се кара всеки ден. Май го ползва всекидневно, за да достигне до подземния гараж на офиса си в Хонконг. Бил Лай е чакал около 20 месеца за колата си и е платил 600 000 лв., за да докара автомобила от чужбина. За германските клиенти цената е минимум 700 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >