Лизингови премиум дизелови модели: да купуваме ли на старо?

1812
2018

СЛЕД ТРИ ГОДИНИ СЕ РАЗКРИВАТ СЛАБОСТИ

Audi: НЕВИНАГИ ПРЕМИУМ

A4 от поколение B8 е солидно, но има и някои слабости. Високият разход на масло на 1.8 TFSI например, чупещите се двумасови маховици (TDI) и бързо износващите се съединители. Освен това механичните скоростни кутии изнервят с трудното превключване, а безстепенните – със скъпи повреди. По-добри от имиджа им са 7-степенните S-tronic (с два съединителя). 3.0 TDI са познати с проблемите с течовете от радиатора на рециркулацията на отработените газове. При някои В8 проникналата през задните светлини вода предизвиква къси съединения.

Заден диференциал Минимални течове от задния диференциал на quattro. Не е красиво, но не е проблем.

Кабелен сноп на трансмисията Изглежда изолиран лошо, но е уплътнен добре. При пробно шофиране винаги карайте S-tronic моделите до загряване на трансмисията и следете за придърпвания.

BMW: ПОЧТИ БЕЗ ПРОБЛЕМИ
Досаден проблем: пропуски в сигурността на системата ConnectedDrive позволяват неупълномощен достъп до автомобила. При ранните модели съществуваше възможност за повреди в спирачната система и кормилното управление. Но всички тези проблеми бяха отстранени от BMW при сервизни акции. Въпреки че Серия 3 все още изглежда много свежа, тя е на пазара от 2012 година. Затова не е изненадващо, че едва дизеловите модели след фейслифта (средата на 2015 година) отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6. Въпреки това F30, което скоро ще бъде сменено от следващото поколение, се доказа като много издръжлив автомобил.

Шарнири и тампони Сложното предно окачване понякога се износва по-бързо. Проблемите се виждат и в докладите на TÜV.

Tечове на масло Срещат се дори при 3-годишни модели, и то по-често от обичайното – основно при 320d.

Mercedes: СЛАБОСТИ В ДЕТАЙЛИТЕ
Очакванията към качеството на изработката на един употребяван Mercedes не намаляват, дори напротив. И точно тук С-клас (W 205) ни разочарова. Тракащо предно окачване, значителни шумове от вятъра при висока скорост, хлабави тапицерии в интериора – това не подхожда на марката със звездата. При нашия тестов автомобил бяха паднали части от обозначението на модела, тъчпадът работеше с прекъсвания, а кожената тапицерия на седалката на водача беше скъсана. Като изключим това, Benz прави впечатление на стабилен.

Скъсана тапицерия Подхожда на картината на лошо поддържан екземпляр, но не и на Mercedes: скъсан шев на кожената тапицерия след само 150 000 километра?

Кори по дънотo на автомобила Много е неприятно, че предишният собственик се е отнасял толкова грубо към автомобила си. При движение корите тракат, от тях продължават да се откъсват части.

Извод

Бъдете много внимателни при покупката на върнат от лизинг автомобил! Тестваният С-клас е тъжното доказателство за това колко немарливо могат да се отнасят потребителите дори и към скъпите автомобили. Наистина, високата загуба на стойност е впечатляваща, но това не бива да ви заслепява. От тестовите автомобили само А4 ни направи хармонично цялостно впечатление. Но имайте предвид: нито един от трите модела не отговаря на нормата за вредни емисии Eвро 6d-Temp.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин