Ледени нощи в електромобил? Никакъв проблем


1
мар.
2021

Да останеш да пренощуваш в електромобила си на магистралата – кошмар? Не, както показва експериментът на „nextmove“. Топлото остана за по-дълго време, от предполагаемото 

НЕОТДАВНА СНИМКИТЕ на водачи на МПС, закъсали в ледените и снежни нощи на магистралите в Германия, ни накараха да си зададем въпроса: ами ако съм на път с електромобил и закъсам? За колко време ще се изтощи батерията, ако пусна парното в автомобила си? Ще се наложи ли на сутринта електромобилът ми да бъде извозен с репатрак? Отворор – както и успокоение – дава експериментът на Шефан Мьолер, шеф на nextmove, най-голямата фирма за отдаване на електромобили под наем в Германия. Още през януари 2019 г. Мьолр прекарва една нощ в Kia e-Niro. Температурата навън в онази нощ в Лайпциг е минус 5 градуса по Целзий. Шефът на фирмата сгъва задните седалки на електрическия SUV и ги превръща в легло. За приятна атмосфера в автомобила той настройва температура в купето от 19 градуса. В началото на теста батерията на Kia е заредена на 86 процента; остатъчният пробег е 358 километра. Мьолер: „e-Niro осигури при студен старт веднага мощност на отопление от 7 кВт. Така в автомобила бързо стана топло. Веднъж загряла, помпата за отоплението помагаше за постоянно поддържане на мощността на отопление от 1 кВт. и при минусови температури.“ На следващата сутрин, след девет часа и половина, е време за първия извод: можете да прекарате една спокойна и приятна нощ в електрическото Niro. Много по-важно е обаче, как се е отразил разходът на ток за отопление върху остатъчния пробег. Резултатът: Kia „харчеше за отопление“ приблизително по 0,8 кВтч. на час (за сравнение: дизелов автомобил изразходва между 0,5 и 0,8 литра на час). По време на студената дълга нощ зарядът на батерията е спаднал от 86 % на 74 %, а пробегът е редуциран със 70 километра (7,37 км на час). Щефан Мьолер: „В затопления e-Niro бих могъл да прекарам три дни и три нощи.“ Въпреки това той съветва: „В доста студени дни като в момента тръгвайте на път с напълно заредена батерия – за да не бъдете изненадани от снега.“ За да мръзнете, трябва батерията ви да е почти изтощена. Същото важи и за автомобилите с двигател с вътрешно горене и наличното гориво в резервоара. В момента Мьолер тества зареждането при екстремно минусови температури. резултатът: e-Niro зарежда батерията и при минус 10 градуса с 13 кВт.

ВЪНШНА ТЕМПЕРАТУРА -5 °C

ТЕМПЕРАТУРА В АВТОМОБИЛА +19 °C

ЗАРЯДЪТ НА БАТЕРИЯТА е спаднал от 86 % на 74 %

ЗА 9:30 ЧАСА ПРОБЕГЪТ Е РЕДУЦИРАН СЪС 70 км (от 358 км на 288 км)

НАМАЛЯВАНЕ НА ПРОБЕГА НА ЧАС 7,37 км

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин