Легендата Fiat Giardinetta от 1966 мина на ток

3010
2018

Модата на ретро автомобилите, конвертирани да се движат на електрическа енергия, набира все по-голяма популярност. Поредната рожба на тази мода е Fiat 500 Giardinetta oт 1966 г., който минава на ток с помощта на компаниите Stealth EV и ICON 4×4. При чаровния „италианец“ 4-местната конфигурация на интериора е запазена благодарение на компактните електрически компоненти. Автомобилът е оборудван с шест батерии на Tesla – две отпред и четири отзад за максимално добър баланс, както и с електродвигател АС35. Окачването използва колоувъри и „ъпгрейднати“ дискови спирачки.

Учудващо, но спецификациите са почти същите като при новия Fiat 500e: с едно зареждане машината, генерираща около 80 конски сили и 136 Нм, може да измине над 200 км. Електромобилът разполага единствено с парно, но не и с климатик – возещите ще трябват да се задоволят единствено със сгъваемия покрив. Сред допълнителните модификации, направени от ICON, са и шумоизолацията на купето с Dynamat (използван много често от специалистите по car audio), както и новите уплътнения на стъклата. По данни на Stealth EV батериите струват около 16 000 лв.

Комби версията Giardinetta/Giardiniera се появява през 1961 г. като наследник на прочутия 500C Belvedere. Благодарение на нова охладителна система и хоризонтално разположение на двигателя отзад се образува равен товарен под. Колата е с удължено междуосие – 1,94 м. Комбито на 500 има и ново окачване, което да издържа на по-голямото натоварване. Двигателят серийно е 2-цилиндров със 17,5 к.с. и благодарение на него достига максимална скорост 95 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин