Легендата Милчо Младенов спешно има нужда от финансова помощ за лечението си

2412
2023

„Приятели, на прага на най-светлите християнски празници, един от нас няма да може да вкуси от традиционните български специалитети и гозби! Травма в ченето, придобита през славната му кариера в моторспорта, се нуждае от спешна операция! Той не може да се храни пълноценно! Той е в тежко здравословно и психично състояние! И всичко това, защото не му достигат 15 хиляди лева за операцията!“ – това пише късно вчера в своя Facebook-профил един от доайените на българския автомобилен спорт Владимир Илиев. В поста става въпрос за Милчо Младенов, единствения български рекордьор на Гинес в моторните спортове, спечелил 22 поредни титли. Ако искате да помогнете на легендарния състезател, може да го направите с превод на банкова сметка BG91STSA93000021292377.

Милчо Младенов е роден през 1945 г. в Горни Лом, Монтанско, където живее и днес. Първоначално започва да тренира волейбол, след травма на сухожилието се запалва по мотокрос и прави първите си стъпки в моторните спортове в Белоградчик. Първото му състезание през 1969 г. в село Плачковица завършва тъжно: състезателят чупи ключица и трябва да прекъсне активния спорт, макар и временно.

От 1975 г. започва да се състезава на писта. Става 12-кратен републикански шампион при 500-кубиковите мотоциклети с кош. „От 96 печели 89 състезания у нас, като няма загуба от 1983 г.“, пише пресата през далечната вече 1994 г. във връзка с купищата неуредици, които водят до невъзможността шампионът Милчо Младенов да си получи капарирания мотоциклет.

В зората на кариерата си Милчо Младенов сам конструира, изработва и поддържа технически моторите, с които се състезава. След като става вицешампион на шосе през 1979 г., си сглобява машина от два кросови мотора със силен и завидно добър двигател, който обаче се оказва трудно използваем при лошите ни пътни условия. Поради тази причина решава да монтира кош отляво и отдясно, за да стабилизира возилото.

Без преувеличение може да се каже, че Милчо е и автор на идеята за създаване на първия в България мотор с кош тип болид. Мотивът бил с този тип конструкция да се избегне максимално рискът от контузии за състезателите. След шестмесечна работа през 1980 г. прототипът бил готов и дори получава златен медал на Пловдивския панаир за изцяло конструиран и произведен в системата на ОСО мотоциклет. Двигателят му CZ обаче създава постоянни главоболия на Хинди и компания, за разлика от рамата, при която всичко било наред: ентусиастите я прекопирали едно към едно от специализирано издание, което описвало машината на популярния тогава Ралф Биланд, с който Младенов по-късно се запознава лично и стават приятели.


Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин