2018
Когато в днешно време бъде споменато Audi, хората веднага се сещат за Quattro. Quattro като двойно задвижване. Моделът е представен от Audi през 1980. Спортният всъдеход е първото голямо Coupе от амбициозния план, Audi да достигне нивото на BMW и Mercedes.
Фердинанд Пийх осигурява малък бюджет, когато през 1977 г. в отдела за разработка се появява идеята за производство на обикновени леки автомобили с двойно задвижване. Отлично сцепление и подобрено пътно поведение в завои – това са предимствата на екзотичната техника по онова време.
49 900 германски марки е цената на първото Quattro, като за тези пари човек може да си купи два автомобила Mercedes 230. Дизайнерът Хелмут Варкус създава Coupé-то ръбесто като пощенска кутия. Заимстваният от семплото Audi 80 интериор изглежда толкова евтин с тънката си пластмаса, че човек е убеден, че истинската стойност на автомобила е под ламарината.
От днешна гледна точка Quattro е малко, ръбесто Coupé с издадени настрани калници, което не изглежда особено елегантно. Но познанията за значението му за автомобилния спорт будят любопитство и респект.
Вътре всичко е толкова красиво плюшено: подглавниците и креслата с велурена тапицерия срещат чудесния свят на твърдата пластмаса. Първият притежател на автомобила от нашата фотосесия си е поръчал телефон в колата. Индикацията на налягането на пълнене завършва със символ на фотофиниш.
5-цилиндровият турбомотор е със 100 к.с. от 2,2 литра обем на двигателя. Той е доста хрисим, когато водачът вдига само до 3000 об/мин, но когато натисне по-здраво педала на газта до 6000 об/мин, усеща як тласък в гърба и естествено може да се наслаждава на удоволствието от шофирането по междуградски пътища със завои.
Audi планират продажбата на минимум 400 автомобила Quattro, за да изпълни хомологационните предписания за състезателния спорт. Марката трябва да си създаде емоционален и прогресивен имидж. Coupé-то с характерния 5-цилиндров турбоагрегат обаче се превръща в пазарен успех: до 1991 са продадени 11 542 екземпляра.