Легендарни модели на Mercedes: Mercedes SL 300


10
авг.
2017

През 50-те години Mercedes SL 300 с крилати врати поддържа обещанието за по-добро бъдеще с формата си и прогресивната си техника. 300 SL е последният сериен Mercedes с тръбна рама.

 

Извод: вероятно моделът с крилати врати заедно с Porsche 911 и VW костенурка е сред трите най-известни германски автомобили за всички времена. Той е икона, бива разпознаван навсякъде, а повечето хора са напълно наясно, колко скъпо струва. Шансът да видите на сбирка на олдтаймери този модел, е доста голям.

Теоретично големите пробези не трябва да ви плашат от ограничената пригоденост за пътуване на дълъг път на модела: в 300 SL е шумно, горещо и тясно. Окачването и спирачките също не са  крак с времето. Реално за повечето хора днес автомобилът с крилати врати е по-скоро автомобилна скулптура.

През последните десет години 300 SL е увеличил двойно своята цена, а цените продължават да се качват. Тъй като стойността на автомобила е оправдана инвестиция, повечето автомобили 300 SL са в топ-състояние. Клиентите плащат до 3 милиона лева за „реставриран и оттогава почти некаран“ и „току-що реставриран“.

Обичайно за през 50-те години рамките на уредите на Mercedes са от благородно дърво. В модела с крилати врати цари състезателна атмосфера. Воланът се сгъва надолу – целта е да улесни качването през прага с широчина 26,5 сантиметра. Дигиталният ред е допълнително оборудване за ралита на олдтаймер.

Внушителният двигател е монтиран леко наляво, за да се побере в двигателния отсек. Тъй като пък тогава всмукателната тръба е позиционирана малко високо, от дясната страна капакът е повдигнат, естествено с цел симетрия отляво също има повдигане. Резервоарът за течността за чистачките е от стъкло.

Куфарите се фиксират с колaни зад седалките. Там няма много място, тъй като на горното ниво на джантите през автомобила преминават напречните разпънки на тръбната рама.

Под капака на багажника са разположени резервоарът и резервното колело.

По време на измервания в аеродинамичен канал през 2012 г. от Mercedes установява, че въпреки много си извивки, 300 SL е доста аеродинамичен: коефициентът му на аеродинамично съпротивление е 0,39. 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >