Легендарни модели на Mercedes: Mercedes 710 SS


12
авг.
2017

Със своя компресорен двигател Mercedes печели в „roaring twenties“ не едно или две състезания, но и сърцата на почитателите на автомобилите и пилотите. Който днес иска да изживее усещането а ла Карачиола, се нуждае от милиони – както и от яки мускули.

Извод: това, което първоначално изглежда като архаично машиностроене, в действителност представлява висока технология от 20-те години на миналия век. Тъй като тези автомобили са замислени за състезателни цели, те са с изключително здрава механика. Въпреки това не невъзможно нещо да се счупи или повреди (особено при недобра поддръжка). При реставрираните автомобили почти няма ръжда, докато основен проблем е остаряването на дървената рама.

Висококаратовите компресорни автомобили се продават единствено по търгове. Така, че пригответе си няколко милиона (над 10) и се надявайте на късмет, за да се сдобиете със SSK. Колкото по-безупречни са състезателната история и автентичността на автомобила, толкова по-висока е цената му.

Много тръби: трите ауспухови тръби от дясната страна на двигателя са отличителната черна на компресорния автомобил на Mercedes от 1927 година.

Модерната измервателна техника е в кокпита от последното използване на рали Mille-Miglia. Иначе погледът преминава през дебелите спици на волана от дърво…

… към аналоговите уреди с алуминиеви рамки, които също както и оборотомерът са от местни производители. Изисква време за свикване: педалът на газта е разположен в средата – между съединителя и спирачката.

Който е пилотирал автомобил от преди Втората световна война, е не само водач, а и машинист: с двата лоста на волана (вляво) се регулират работата на двигателя, когато не се подава газ и момента на запалване.

SS, тук с каросерия на роудстър, притежава огромно междуосие от 3,40 метра. За да направи модела по-лесен за управление Mercedes пуска през 1928 г. по-късата с 45 сантиметра версия SSK.

Редовият 6-цилиндров агрегат с работен обем 7069 cм³ е с двойно запалване и управляван чрез свръхналягане приток на бензин. На челната стена на двигателя им компресор, който при натискане на педала на газта докрай се включва и увеличава мощността от 160 на 200 к.с.

Внушителни барабанни спирачки за отлично спиране (според разбиранията от преди Втората световна война). Джантите са с централен болт – за по-лесна смяна.

Голям проблем се явява експертизата по отношение на оригиналността. Повечето от навършилите почти 90 години автомобили са многократно модифицирани; всички SS са преоборудвани в SSK (затова в момента се предлагат повече, отколкото са произведени навремето).

Още по темата

Card image cap
VW I.D. R Pikes Peak

20
апр.
2018

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II (1990)

11
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
Denso връща искрата по забравените трасета

3
февр.
2016

Две очарователни състезателки разлистват прашасалата история на Формула 1 в Европа с Lotus Exige S: идеално решение за премиера на новата серия запалителни свещи Iridium TT

Card image cap
Клубът на супербързите: Aston Martin Rapide S

29
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
50 години Italdesign: Lamborghini Cala Concept

4
апр.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap

В последния брой:

Архив >