1208
2017
Със своя компресорен двигател Mercedes печели в „roaring twenties“ не едно или две състезания, но и сърцата на почитателите на автомобилите и пилотите. Който днес иска да изживее усещането а ла Карачиола, се нуждае от милиони – както и от яки мускули.
Извод: това, което първоначално изглежда като архаично машиностроене, в действителност представлява висока технология от 20-те години на миналия век. Тъй като тези автомобили са замислени за състезателни цели, те са с изключително здрава механика. Въпреки това не невъзможно нещо да се счупи или повреди (особено при недобра поддръжка). При реставрираните автомобили почти няма ръжда, докато основен проблем е остаряването на дървената рама.
Висококаратовите компресорни автомобили се продават единствено по търгове. Така, че пригответе си няколко милиона (над 10) и се надявайте на късмет, за да се сдобиете със SSK. Колкото по-безупречни са състезателната история и автентичността на автомобила, толкова по-висока е цената му.
Много тръби: трите ауспухови тръби от дясната страна на двигателя са отличителната черна на компресорния автомобил на Mercedes от 1927 година.
Модерната измервателна техника е в кокпита от последното използване на рали Mille-Miglia. Иначе погледът преминава през дебелите спици на волана от дърво…
… към аналоговите уреди с алуминиеви рамки, които също както и оборотомерът са от местни производители. Изисква време за свикване: педалът на газта е разположен в средата – между съединителя и спирачката.
Който е пилотирал автомобил от преди Втората световна война, е не само водач, а и машинист: с двата лоста на волана (вляво) се регулират работата на двигателя, когато не се подава газ и момента на запалване.
SS, тук с каросерия на роудстър, притежава огромно междуосие от 3,40 метра. За да направи модела по-лесен за управление Mercedes пуска през 1928 г. по-късата с 45 сантиметра версия SSK.
Редовият 6-цилиндров агрегат с работен обем 7069 cм³ е с двойно запалване и управляван чрез свръхналягане приток на бензин. На челната стена на двигателя им компресор, който при натискане на педала на газта докрай се включва и увеличава мощността от 160 на 200 к.с.
Внушителни барабанни спирачки за отлично спиране (според разбиранията от преди Втората световна война). Джантите са с централен болт – за по-лесна смяна.
Голям проблем се явява експертизата по отношение на оригиналността. Повечето от навършилите почти 90 години автомобили са многократно модифицирани; всички SS са преоборудвани в SSK (затова в момента се предлагат повече, отколкото са произведени навремето).