2020
Mercedes S-клас от поколението W140 вече е на 30 години и в Германия има правото на „историческа“ регистрация (H-Zulassung). Култов статус моделът вече има от доста време. За някои хора прекалено обемиста и показна, за други – непреходна и уникална, „дебелата“ S-класа, произведена над 400 000 пъти между 1990 и 1998 г., несъмнено е един от най-значимите модели в историята на Mercedes. Топверсията му беше 600 SEL. Луксозен колос с дължина 5,21 метра и ширина почти 2 метра, богато оборудван и с огромен 6-литров 12-цилиндров мотор под предния капак, с цена около 200 000 марки като нов. Оригиналният супер S-клас е произвеждан само в рамките на две години и съответно е доста рядък в наши дни. Добре запазени и „обгрижвани“ екземпляри на по-малко от 200 000 километра се намират трудно – и обикновено струват не по-малко от 60 000 лева. Сега обаче се продава значително по-евтин 600 SEL. Частно лице в германския град Ринтелн (Долна Саксония) предлага W 140 V12 за 17 999 евро в Ebay!

Брутално мощен луксозен Benz – но има някои въпросителни
Да се говори за „изгодна оферта“ би било малко пресилено, в крайна сметка тъмносинята S-класа е на повече от 29 години и е изминала 184 578 километра. Освен това на пръв поглед се вижда, че не всичко в тази кола е оригинално. Фаровете и джантите определено са сменени. Точно както и аудиосистема в интериора, която изглежда в насипно състояние и според продавача „трябва да бъде свързана“. Важното е, че под капака откриваме най-важното: V12, който работел „безупречно“ – и сякаш се надсмива над днешните Downsizing-агрегати. Характеристиките му са прилични дори за днешните разбирания: колосалните 408 к.с. и 580 Нм задвижват луксозния Benz, който тежи над два тона. От една страна, моделът разполага с прекрасна динамика (0-100 км/ч за 6 секунди и максимална скорост от 250 км/ч), от друга, почти безгранична „жажда“. В зависимост от стила на шофиране, разходът варира между 15 и 25 литра на 100 км.

Интериорът на 600 SEL също е подчертано пищен: кожена тапицерия, декорация от дърво, 4-степенна автоматична система и много технологии, което, разбира се, е предпоставка и за много проблеми. За съжаление, обявата не дава повече подробности за състоянието и операциите по поддръжката на автомобила. Продавачът не отговори и на нашето запитване. Иначе визуално по S-класата ясно личат следите от употреба – макар че общото състояние на пръв поглед не е толкова лошо. Едва след внимателна проверка човек може да разбере дали има смисъл да инвестира около 36 000 лева в тази луксозна лимузина – или това е просто поредната каца без дъно.