Кoя е най-добрата спортна версия на Golf? (TECT)


1
юни
2021

КРЪВТА Е ПО-ПЛЪТНА ОТ ВОДАТА и може би затова по-бързо набира скорост в човешкото тяло. На езика на природата това означава, че борбата за надмощие между представители на един и същи вид може да достигне неподозирано ожесточени измерения. Ако приложим този естествен закон при анализ на актуалното портфолио на концерна от Волфсбург (в буквален превод от немски градът означава Вълча крепост), забелязваме, че в голямото семейство на Golf цели трима братя едновременно се борят за статута на алфа вълк, който да влезе в ролята на безспорен лидер в очите на милионите фенове на модела. Редом със стандартния GTI, разполагащ с 245 к.с., побратимият му GTI Clubsport надига дрезгав глас благодарение на смазващия звук от своя агрегат с 300 к.с. В същото време Golf R вади допълнителен коз в размер на 320 к.с., които умело разпределя и на четирите си колела. Но кой от тримата притежава заложбите да поведе Golf глутницата? Именно това смятаме да проверим днес на пистата.

2-литровият 4-цилиндров агрегат от семейството EA888 Evo4 работи и в трите модела, но с различни мощности

GOLF GTI: КЛАСИКЪТ ЗА ВСЯКАКВИ СИТУАЦИИ

Познатата 2-литрова турбомашина е допълнително подобрена, вече се нарича Evo4 и при GTI достига 245 к.с. с 370 Нм въртящ момент. И това още при 1600 оборота. Очаквано буреносно класикът се изстрелва от стартовата линия и след само 6,4 секунди скоростта му е вече 100 км/ч. Видимо по-малко пъргави са Clubsport или R, но не по-малко впечатляващи. Въпреки че тестваният от нас екземпляр с ръчна трансмисия не се държи напълно безупречно във всяка ситуация и понякога губи темпо в сравнението с колегите с DSG на борда.
Подобно е впечатлението ни при теста за управление на пистата Contidrom близо до Хановер. GTI се представя като изключително талантлив, но понякога му е трудно да следва адекватно братята си. Благодарение на мрежовата връзка между електронния блокаж на диференциала и eлектрониката за управление на окачването автомобилът с едва доловими елементи на недозавиване изяжда завоите.

Единствено стандартният GTI се предлага с 6-степенна механична трансмисия, при Clubsport и R автоматичната DSG е серийна

Нашият GTI талантливо следва идеалната линия на пистата и ни доставя завидно удоволствие. Да, благодарение на наличната омекотена настройка на окачването спортистът буквално се прекланя пред завоите, гмурка се в тях и на моменти е готов да ни изхвърли от спортните седалки, които биха могли да ни дават малко повече стабилност в подобни екстремни ситуации. Хронометрите отчитат 1:37,9 минути за една обиколка: постижение, достойно най-малкото за уважение. Все пак момчетата от VW няма как да изключат напълно законите на физиката. При навлизане в завои с прекалено висока скорост, въпреки осезателното и полезно размърдване на задната част на автомобила, резултатът си остава логично и неприятно недозавиване.

Цифров оборотомер до 8000 оборота, реално обаче не са повече от 7000

И с доплащащите се 19-цолови колела (2524 лв.) Golf GTI е напълно пригоден за ежедневието. Същото важи и за разхода от 8,4 литра на 100 км и базова цена от 60 454 лв. За сравнение Clubsport струва над 8000 лева повече (по цени за Германия).

Укоримото на моменти водене на тялото от седалките е най-изразено при GTI, защото каросерията му се разклаща най-силно

Продължете на следващата страница

Още по темата