КIA EV4 – компактен електромобил с пробег 600 км (ВИДЕО)

3103
2025

Kia продължава да разширява палитрата си от електромобили. След EV3 сега идва модел, който се позиционира между EV3 и EV6. Това е новият EV4, в конкретния случай хечбек, който имаме възможност да огледаме отблизо.

Нека тръгнем от предницата на новата Kia EV4 и спускащия се доста ниско преден капак. Това се прави основно с цел подобряване на коефициента на аеродинамично съпротивление. При EV4 той е 0,23, което си е доста прилична стойност. При това конкретно лаково покритие не се вижда особено отчетливо, но тигровата муцунка, наречена Tiger Nose в лицето на затворена охладителна решетка, е оборудвана с камера в средата. Отдолу имаме променен дизайн на въздушните отвори, а отстрани веднага правят впечатление тези специфични предни светлини. По принцип тази характерна линия, която от Kia наричат звездна карта или Star Map, вече сме я виждали. В този случай атрактивните дневни светлини са издържани още по-тънко и позиционирани единствено вертикално. Нека сега преминем към страничния профил и погледнем тези интересни калници. Очертанията им също са цветово откроени, което отново не се забелязва особено ясно при този цвят на каросерията. Друго любопитно тук са дръжките на вратите, които обичайно са прибрани плътно във вратите. Сега обаче се намират в активна позиция, което означава че бих могъл веднага да се кача в купето. Линията на покрива, с тези специфични кантове, също вече ни е позната от други модели като EV6 или EV3. Нека кажем нещо и за външните габарити. Споменахме, че тук при нас имаме компактната версия, освен нея се предлага също лимузина. Компактният вариант е 30 см по-къс, ще рече, че дължината му е 4,43 м. Ширината е 1,86 м и височината около 1,49 м. Сега обаче нека да разгледаме задницата на модела.

Да погледнем сега какво се случва зад капака на багажника. Товарният ръб е относително висок, а обемът за багаж е 435 л. Между другото, при лимузината са 490 литра. Логично възниква въпросът защо при лимузината има толкова повече място отколкото при хечбека. Причината е във вече споменатите 30 см разлика в дължината на моделите, съответно повече свободно пространство има и в купето на лимузината. Което е чудесен повод да се огледаме сега в интериора.

В техническо отношение EV4 е доста близък до EV3, тъй като и двата модела си споделят 400-волтовата архитектура. Това също така означава, че тази кола тук не е оборудвана с 800-волтова техника, както EV6. По отношение на двигателите всъщност наличен е само един мотор, който е монтиран към предния мост. Генерира 150 кВт или в стара валута това са 204 к.с. Това също така означава, ако сравняваме с EV3, тук се предлагат два вида батерии – веднъж 58,3 кВтч и освен това 81,4 кВтч. Последната има за задача да гарантира общ пробег в размер на до 630 км според WLTP, което при всички положения си е много прилично. Зареждането, като при EV3 отново се извършва с максимални 128 кВт, но в този конкретен случай от Kia повече се гордеят с факта, че могат да поддържат много по-дълго равната графика при зареждането.

Цялото представяне на автомобила – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин