2018
KIA показа първи снимки на новото Rio GT преди официалната публична премиера, която ще се състои в Женева през март 2018 година. Rio е поредният и най-нов модел на марката, който ще се предлага във версия GT, след представените наскоро модификации на Sportage, Picanto и Sorento. Rio GT се откроява с отзивчив турбо двигател за динамично шофиране и нова спортна визия, вдъхновена от наличната гама GT модели на марката (cee’d GT и Optima GT).
Rio GT се задвижва от 1-литров бензинов турбодвигател с директно впръскване T-GDi, осигуряващ активно задвижване с потенциал за пъргаво ускорение.
Новото Rio GT влиза в продажба в цяла Европа в края на първото тримесечие на 2018 г. По отношение на екстериора Rio се отличава със своя спортен външен вид и нов, елегантен дизайн, който съчетава решетката тип „тигров нос“, издържана в гланциран черен лак и хром, забележителните 17-цолови алуминиеви джанти и LED-фарове за мъгла с формата на ледено кубче, напомнящи стила на cee’d GT и pro_cee’d GT. Екстериорната визия се допълва от двойни ауспухови тръби, LED дневни светлини, хромирана рамка на прозорците, спойлер на покрива в черен лак и акценти около стъклата.
Модерният интериорен стайлинг на Rio, силно изразените релефни форми и ергономия се съчетават умело с набор от забележителни характеристики, типични за линията GT. Седалките са тапицирани с черна синтетична кожа и текстил с контрастни шевове в сив цвят, а водачът ще управлява автомобила с нов D-образен кожен волан. Rio GT е оборудван с нова, издържана в металик рамка около дръжките на вратите и скоростния лост. Таблото с инструменти ефектно допълва интериорния дизайна чрез нов тип покритие, наподобяващо графитни влакна.
Лекият, компактен и пъргав 3-цилиндров 1-литров T-GDi двигател гарантира на Rio GT мощност от 120 к.с. при 6000 об/мин. и въртящ момент от 172 Нм, който се достига между 1500 и 4000 об./мин. Относително ниското тегло върху предната ос допринася за непрекъснатото удоволствие при шофирането на Rio като предпоставка за отзивчиво и динамично управление. Rio GT демонстрира разход от 4,7 л/100 км (NEDC, комбиниран) и емисии на въглероден диоксид от 107 г/км. Автомобилът е оборудван с 6-степенна ръчна скоростна кутия.