Куче се превръща в снаряд при катастрофа


4
юли
2018
Лятото е сезонът на пътуванията. Краштест на компанията Allianz доказва как невързано куче на задната седалка може да се превърне в снаряд. За изпитанието е използвано дъми с тегло 35 кг (на име Рекс). На борда на автомобила е качено и плюшено куче, което обаче е било вързано. Тестът показва, че пътуващите в автомобила животни са застрашени от смърт, докато вързаните имат по-голям шанс да оцелеят.
При опита автомобил се блъска със скорост 40 км/ч срещу стена. Плюшеното дъми на задната седалка прелита през процепа между седалките и се удря в арматурното табло. От силата на удара скоростният лост и централната конзола се чупят. Което не е изненада – защото при 40 км/ч засилената маса на Рекс се равнява на 1600 кг. При теста не са използвани манекени, имитиращи хората, така че действието върху тях не е измерено.
Плюшеното куче Маркус, вързано добре със специална каишка и представящо „пале“ с тегло 7 кг, се измъква от симулираната катастрофа без никакви поражения. Маркус също се вози в колата, но благодарение на каишката тялото му не е ускорено и остава невредимо. Ако на негово място в колата беше истинско живо куче, то щеше да оцелее след ПТП-то. В Германия стопаните на кучета с тегло до 12 кг са задължени със закон да връзват със специални приспособления кучетата, за да ги предпазят при катастрофа. Домашните любимци с по-голямо тегло пък изобщо не трябва да пътуват на задната седалка, а да се возят в специална клетка, поставена зад задната седалка – или просто да останат в товарния отсек зад стабилна решетка. Само така тежките четириноги приятели ще пътуват сигурно.

Още по темата

Card image cap
Революция в E-клас

9
дек.
2015

Mercedes прави революция при управлението на кокпита в новия Е-клас. Сега най-важните функции ще се управляват от волана. AUTO BILD вече тества новостите!

Card image cap
Ford Fiesta BooST

5
дек.
2016

Ford вече работи по топверсията на новатa Fiesta. ST ще се появи през 2018-а с мощност над 200 конски сили

Card image cap

В последния брой:

Архив >