2017
Abarth-версиите на Fiat 500 се предлагат от 2008 г. с мощност от 135 до 190 к.с. На 595 Competizione му личи известна зрялост: 1,4-литровият турбомотор блести с култивираната си работа, добрата реакция и мощното ускорение. Базовият му звук звучи като от много по-голям двигател от този с обем 1,4 литра, но при движение по магистралата никога не става неприятно силен. И въпреки, че трансмисията разполага само с пет предавки, тя подхожда чудесно на характеристиките на двигателя и превключва много прецизно. Вечната критика си остава прекалено високата позиция на седене. Седалките предлагат стабилна странична опора, но облегалките им са прекалено твърди.
Територията на Competizione е междуградския път: когато гумите загреят до оптимална температура, те позволяват изключителна скорост в завоите, поведението на автомобила е неутрално. При максимална скорост за съжаление в и без друго не особено директното управление се усещат влияния от задвижването. Воланът се регулира по височина, но не и по дълбочина – проблем за хората с по-едро телосложение. Спирачната уредба не поставя рекорди на тема спиране, но блести като добър партньор без фадинг.
595 има висок център на тежестта, късо междуосие и разпределение на тежестта от 66 спрямо 34 процента – не особено добри заложби. Competizione бе оборудван с амортисьори Koni с FSD-техника (Frequency Selective Damping). При екстремни маневри амортисьорите се втвърдяват и редуцират движенията на каросерията.