Куриозна история на Ferrari F40 на някогашния съперник на Сена

1305
2023

Продава се Ferrari F40 на Ален Прост! Изглежда световният шампион от Формула 1 не е бил чак толкова голям почитател на производителя на спортни автомобили от Италия.

Той влиза като „професор“ и четирикратен световен шампион в историята на Формула 1, но става легенда едва след дуела си с Айртон Сена: през 1989 г. Ален Прост печели световната титла след съперничество със своя съотборник в McLaren от Бразилия, но впоследствие преминава в тима на Ferrari.

Там той получава като приветствие един подарък: F40 (2,9-литров V8-битурбо агрегат, 478 к.с.) – най-бързият автомобил с разрешително за движение по нормални пътища, произвеждан до този момент. Точно същият F40 с номер на шаси 83249 и година на производство 1989 г. се предлага за продажба на търг в момента от аукциона Sotheby’s. Желаната стойност: от 2,5 до 3 милиона евро.

Автомобилът е регистриран през февруари 1990 г. във Франция на адреса по местоживеене на Прост в Мерибел. Изглежда французинът не е чак толкова голям почитател на производителя на спортни автомобили от Маранело. Наскоро той споделя, че никога досега не е карал това Ferrari и го е продал малко след доставката му. За да вдигне стойността му, бързият бизнесмен е подписал покрива на Ferrari-то. Подписът му е запечатан с прозрачен лак и се вижда и до днес.

F40 получи сертификат от Ferrari Classiche

По-късно F40 участва в проведен от английското списание „Motor Sport“ сравнителен тест с 288 GTO и F50. Оценката на редактора Ендрю Франкел: “ F40 няма равен в изкуството на умело контролираното диво поведение… Енцо Ферари винаги е казвал, че най-доброто Ferrari е това, което още не е произведено. По тази причина следва да направим извода, че сред всички модели с разрешително за движение по нормални пътища, които е създал, няма по-красив от F40. Това бе последният автомобил, който той вижда.“

През 2016 г. шасито с номер 83249 получава сертификат от Ferrari Classiche. Това означава: шасито, двигателят, трансмисията и каросерията са запазен оригинални.

А Прост? „Професорът” нямаше късмет и в отбора на Ferrari. Той изгуби световната титла през 1990 г. от пилота на McLaren Айртон Сена и през 1991 бе изгонен, след като сравни пътното поведение на своята червена „богиня” с това на товарен автомобил. Може ни е трябвало да изпробва F40…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин