Решението за покупка на купе е в резултат на желанието за особено интензивно изживяване при шофиране. BMW има дълги традиции при тази насочена специално към спортния дух автомобилна концепция. Сега в премиум сегмента на средния клас дебютира новото BMW Серия 4 Купе, за да издигне динамиката на управлението и индивидуалния стил до ненадминато в този клас ниво. Спортно-елегантният автомобил с две врати комбинира динамичните и плавни линии с оптимизирана за пъргава управляемост каросерия и специфични за модела настройки на окачването. По този начин индивидуалното излъчване на новото BMW Серия 4 Купе автентично е съчетано с ненадминати динамични възможности.
Купетата на BMW: традиционен символ на спортен дух и ексклузивност
Спортно-елегантните купета са характерна част от историята на моделите на BMW. Те винаги са поставяли особени акценти върху радостта от шофирането и естетиката във всички автомобилни сегменти. Традицията стартира от първите години на компанията като автомобилен производител. Още преди близо 90 години индивидуалният дизайн и подобрените динамични характеристики осигуряват индивидуални характеристики на първото купе на марката. BMW 3/15 PS DA 4 с две места и скъсена, затворена каросерия е уникално за времето си. Само през 1931 година в Айзенах са произведени 210 екземпляра. Чарът на насочената към спортен дух автомобилна концепция със покрита каросерия, две врати и елегантна линия на покрива е разгърнат в пълен размер при представеното през 1938 година BMW 327 Купе. Междувременно в световен мащаб купетата се превръщат в автомобилен клас за особено взискателните целеви групи. Закритият вариант на BMW 327 Кабриолет е едно изключително модерно предложения в горния ценови сегмент.
Едно BMW Купе победител в Mille Miglia
BMW 327 Купе впечатлява със своя модерен и аеродинамично оптимизиран дизайн. Сред основните елементи освен извитите калници с интегрирани фарове и частично покритите задни колела е и разделената вертикално и оградена с кръгли контури радиаторна решетка. Още от BMW 303 от 1933 година тези познати по-късно като BMW бъбрековидна радиаторна решетка са характерен елемент за новите шестцилиндрови модели на марката.
Освен базовият двигател с мощност 55 к.с. се предлага и BMW 327/28 Купе. „Спортното купе“ се оборудва с двигателя с мощност 80 к.с. на BMW 328 Роудстър и развива максимална скорост до 150 км/ч. Още през 1940 година става ясно, че заради аеродинамичните си качества закритата каросерия има значителни преимущества и в моторните спортове. През тази година Фриц Хушке фон Ханщайн и Валтер Боьмер спечелват състезанието за издръжливост Mille Miglia в Северна Италия с версия купе на BMW 328 с каросерия на Carrozzeria Touring.
Специални дизайнерски шедьоври
В годините след войната BMW продължава успешната традиция на закритите автомобили с две врати в множество сегменти. През 1955 година за пръв път е представено купе на базата на новите лимузини от високия клас. Предлаганото от каросерийния производител Baur BMW 502 Купе се задвижва от новоразработен V8 алуминиев двигател. И тъй като освен мощния двигател сред най-важните фактори за успеха на едно купе са атрактивните форми, ръководството на BMW пред следващите години възлага разработките на бъдещите модели на множество реномирани дизайнери. Техните творения ще оформят картината на особено спортните модели на BMW до 70-те години на миналия век.

Живеещият в Ню Йорк дизайнер Албрехт граф Гьорц е познат най-вече като създателят на легендарния роудстър BMW 507. Успоредно с това той разработва и каросерията на BMW 503, което като купе и кабриолет с 4 места е представено на международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт. Италианецът Нучио Бертоне създадава BMW 3200 CS Купе – модерен и просторен автомобил с две врати, който отпразнува премиерата си на IAA през 1961 година. Елегантното луксозно купе, което също като предшественика си BMW 503 се задвижва от осемцилиндров двигател, въодушевява с изчистената елегантност на каросерията си и с филигранната линия на покрива с тънки колони. Обратната извивка в основата на задната колона на BMW 3200 CS Купе и до днес е типичен за марката стилов елемент. Като запазена марка както при BMW 502 Купе, така и при BMW 503 и при BMW 3200 CS Купе се запазва и вертикално изправената бъбрековидна радиаторна решетка в индивидуална интерпретация. Преди това италианската дизайнерска линия е навлязла и при по-малките автомобилни класове в моделната гама на BMW.

През 1955 година BMW представя малък автомобил, базиран на разработката на фирмата Iso от Торино. Фактът, че BMW Isetta също е част от историята на купетата на марката, се дължи на рекламния отдел на компанията. Там се ражда идеята необичайната автомобилна концепция на модела с две места да бъде продавана под означението Motocoupé. Няколко години по-късно идва времето и за един пълноценен малък автомобил. Дизайнерът от Торино Джовани Мишелоти има значителен принос при създаването на дизайна на BMW 700, което през 1959 година първоначално е представено като купе. Вариантът седан е представен едва три месеца по-късно. BMW 700 се произвежда до 1965 година. То се превръща в най-продаваният модел на марката и има основен принос за преодоляването на икономическата криза на компанията по онова време. Освен това BMW 700 Купе прави и забележителна кариера в международните моторни спортове.

Индивидуалист с гените на Новия клас
Бурното развитие на компанията през 60-те години на миналия век се дължи най-вече на популярността на Neue Klasse (Новият клас) и на свързаният с нея успех на моделното семейство BMW 02. Както моделите с 4 врати, така и тези с 2 врати от средния клас въодушевяват с модерната си конструкция и изключително спортните динамични характеристики. Въпреки това в гамата от модели има място и за едно купе. За разлика от другите производители, които превръщат седаните си в купета с минимални промени на каросерията, BMW залага на значително по-сложният път на изцяло нова конструкция на автомобила. Представените през юни 1965 година BMW 2000 C и BMW 2000 CS като техника са базирани на моделите от Новия клас. Но гените на успешния модел са съчетани с каросерия, която няма нито един съвместен външен елемент със седана. С ниската си линия на покрива, тесните колони и разточителното остъкляване купетата от среден клас с четирицилиндрови двигатели изглеждат леки и елегантни. В същото време дизайнът им препраща към осемцилиндровия модел BMW 3200 CS Coupé. Напълно нов дизайнерски елемент са фаровете зад плексигласови стъкла от двете страни на вертикално позиционираната BMW бъбрековидна радиаторна решетка.
Продължете на следващата страница