Крис Младенов: будителят в автосервизния бранш


5
мар.
2019

В съботната сутрин залата е препълнена. Отрудените физиономии на 100-те автомеханици тук гледат както с интерес, така и с леко недоверие младия мъж, който излиза на сцената, подскачайки. Част от хората, които вече познават лектора Крис Младенов, не се притесняват също да се пораздвижват. Едва 28-годишният мъж пред аудиторията е добре познат в авторепаратурния бранш – и особено сред хората, които си изкарват хляба с „лекуване“ на автомобилите от VW Group. С видеоклиповете си, на които се вижда чистият като аптека сервиз Das Auto (името идва от рекламния слоган на марката), Крис заинтригува не само клиентите, но и колегите си.

Но какво е накарало толкова много майстори от цялата страна да извадят по 300 лева от джоба си, да си навлекат гнева на жените си заради отсъствието през уикенда и да жертват почивката си? Отговорът е прост: желанието за знания.

Младенов получава образованието си директно от Volkswagen и вече е автор на цели три учебника, разкриващи тайните за „болежките“ на DSG-трансмисиите, ремъчното и верижното задвижване и ходовата част на модели от концерна VW. Благодарение на простите обяснения, придружени със схеми и снимков материал, на механиците не се налага да гледат умно, когато трябва да диагностицират проблем във въздушното окачване, да сменят верига на някое TSI или да „оперират“ кутия с два съединителя. Активната дейност в социалните мрежи се превърна в стартова платформа за събитията на Крис. Сами по себе си, те са много интересно явление – защото предлагат напълно адекватно образование за механиците, които трябва да се развиват заедно с автомобилите. Нещо повече: дейността на Младенов демонстрира изключително свеж подход, от който редица български техникуми и дори университети би следвало да се поучат. Защото малко образователни институции у нас биха могли да предложат обучение, от което бизнесът ще има нужда и което действително ще вади хляба на хората.

В рамките на семинара, на който сме поканени от Крис, ще бъдат обсъдени тънкостите при рейките (с помощта на момчетата от „Ауто Механик Груп“) и на ходовата част. В началото обаче младият водещ на семинара започва да говори за организацията на сервизната дейност и някои от присъстващите леко се вкисват. Може би, сред тях е и човекът, сложил фотосесията с пърленето на прасе в сервиз. Нея Младенов използва като пример за това, което никога не трябва да се прави, за да бъде спечелено доверието на клиентите. Нетърпеливите майстори обаче нямат търпение да започне разговорът за „железата“, подредени грижливо по пода – тук виждаме подрами, тампони, разглобени на съставните си части рейки… и какво ли още не.

Въпреки мрънкането на голяма част от присъстващите, Крис не се отказва – той упорито обяснява колко е важно човек да създаде положителен образ на бизнеса си, за да бъде успешен на пазара. И призовава колегите си да не се „разпиляват“ сред много марки, а да се концентрират върху по-малък брой, които познават добре. Плюсовете: така майсторите ще си създават по-малко главоболия и през ръцете им ще могат да минават повече автомобили, тъй като ремонтите ще протичат по-бързо.

По-нататък семинарът продължава в същинската си част. Младенов разкрива тънкости по работата върху сложните 48-волтови хибридни системи, които ще направят работата на механиците опасна почти като тази на електротехниците – ето защо модулите на системата се налага да бъдат блокирани със специален инструмент. Именно специалните инструменти са в основната на качествения (а в много случаи – изобщо възможния) ремонт – а чукът (почти) няма място в сервиз за модерни автомобили. Именно „млатенето“ с чук може да стане причина за спукване на шенкел при смяна на амортисьор. И това е един от малкото примери за огромните главоболия, които механиците могат да избегнат, ако следват простата формула на Крис: да развиват себе си заедно с автомобилите. Както правят 100-те механици тук, които остават до 23 часа в съботния ден, за да вършат работата си грамотно (и) в бъдеще.

Интересни факти

90% от проблемите в кормилните рейки се дължат на неправилна поддръжка

97% от вгражданите в българските сервизи части са алтернативни, а не оригинални

Тампоните на носачите на Audi RS 3 са проектирани да бъдат значително „по-корави“ от тези на S3, а най-слабички са тези при A3

От общо 38 регистрирани Bentley-та в България 28 биват обслужвани от сервиза Das Auto (по данни на Крис Младенов)

При реглаж на предницата следете да не усукват маншоните на рейката, защото така ги деформират

Работата по 48-волтовата система (напр. на Audi SQ 7) е опасна не по-малко от тази на електротехниците

Чукът трябва да седи максимално далеч от сервизите за модерни автомобили

Още по темата

Card image cap
MINI с ново иновативно предложение за допълнително оборудване – MINI Scissor Doors

1
апр.
2016

С въвеждането на нова опция в богатата гама от допълнително оборудване на MINI - т.нар. “Scissor Doors”, британската марка предлага ефикасно решение за предизвикателствата на градската среда и в унисон с легендарната MINI концепция

Card image cap

В последния брой:

Архив >