„Кремиковци“ става завод на VW?


8
февр.
2019

България преговаря за създаването на завод с най-големия автомобилен производител в света Volkswagen. Някогашният металургичен комбинат „Кремиковци“ е една от двете локации, на които производственото съоръжение би могло да се появи до 2022, пише „Капитал“. Икономическото издание посочва, че страната ни успя да натрупа опит като производител на компоненти за автомобилното производство и че вече е време на територията ни да се появи „пълноценен завод за производство на коли“. Подобна инвестиция би могла да има много благоприятно отражение върху пазара на трудови ресурси в страната, както и върху икономическото й развитие като цяло.

Още в края на миналата година Volkswagen обяви, че ще прави нов завод в Източна Европа, където ще бъдат произвеждани модели от различни марки, като началото ще бъде дадено с кросоувърите Skoda Karoq и Seat Аteca. Според източници на „Капитал“ директната капиталова инвестиция щяла да бъде близо 3 млрд. лева и щяла да открие около 5000 работни места, а в момента правителството е създало работна група между няколко министерства за преговорите с инвеститора. Втората локация, която би могла да „приюти“ съоръжението, е в индустриална зона „Раковски“ (част от Тракия икономическа зона) до Пловдив.

С оглед на сериозните изисквания на VW към производственото съоръжение (площ около 4000 декара, индустриално електричество, ЖП линия, магистрала и летище в близост и др.) „Кремиковци“ (или по-точно останалото от него) би могъл да се окаже правилният кандидат. От новия завод трябва да излизат по 1000 автомобила на ден и там трябва да бъде затворен целият цикъл на производство. „Капитал“ обосновава предположенията си, че бившият металургичен комбинат ще бъде предложен на VW и с видеоклип, на който се вижда, че теренът на завода е подложен на разчистване, вероятно за да бъде предложен на германците.

Ако те действително заложат на България, заводът ще се превърне в най-мащабния проект за автомобилно производство в историята на България.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >