Краштест: стара срещу нова Toyota – или защо да инвестираме в модерен автомобил

Удар на Auris от 2015 г. и Corolla от 1998 г. демонстрира защо си заслужава да инвестираме в нов автомобил


17
май
2017

Ние живеем в златната ера на автомобилната сигурност, в която производителите инвестират много в иновативни системи за безопасност и проектират колите с идеята за максимално здрава структура на каросерията. Изпитанията, направени от австралийската организация ANCAP (Australasian New Car Assessment Program) доказва колко сериозен прогрес е направен за по-малко от две десетилетия. ANCAP жертва две Toyota Corolla (новата в Европа е продавана като Auris) – първата е произведена през 1998 г. за тамошния пазар без въздушни възглавници, а втората е модел 2015. Изпитателите създават условия за челен удар между превозните средства със скорост 40 мили в час (ок. 64 км/ч) и частично припокриване.

Както можете да видите в клипа, база за сравнение между стария и новия автомобил на практика няма. 19-годишната Corolla получава нула звезди – сензорите по дъмитата отчитат сериозни „наранявания“ в областта на глава, краката и гърдите. По-точно, старата кола е оценена с 0,4 от 16 възможни точки. Corolla-та от 2015 г. е получила 5 звезди с 13 точки, тъй като благодарение на еърбеговете си и по-устойчивата си каросерия би позволила на хора в колата да се отърват или без никакви травми, или със съвсем леки наранявания.

Американската организация NHTSA направи подобно сравнение преди няколко години, удряйки Chevrolet Malibu от 2009 г. с Bel Air от 1959 г. Естествено, олдтаймерът се сгъва като лист хартия – но надали човек би очаквал друго от кола на половин век. Разликата във възрастта при двете Corolla обаче е едва 17 години.

ANCAP използва видеото, за да насочи вниманието на обществото към тревожна тенденция: нашите най-рискови автомобили обикновено са в ръцете на най-младите и най-неопитни шофьори. 20-годишна кола, управлявана от 18-годишен водач – подобна ситуация ви е добре позната, нали? Има го и другия случай: кола на 30+ години с 80-годишен зад волана. Ръководителят на ANCAR Джеймс Гуудуин коментира: „Проблемно е, че обикновено виждаме нашите най-рискови шофьори – младите и неопитните, както и по-възрастните със забавени реакции, в най-рисковите автомобили. Надяваме се, че след нашия тест ще стартира дискусия, която ще накара шофьорите да помислят за сигурността на своя автомобил.“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >