2020
Личи си по погледите на минувачите, които се обръщат след автомобила: в Peugeot определено са свършили чудесна работа с 508 SW. Комбито изглежда впечатляващо, не по-малко добре от страхотния седан вариант на модела от среден клас. Освен това вътре разполагате с много място и можете да натоварите доста – от Peugeot са направили красивото комби с дължина от 4,78 метра, а вместимостта на багажника е 530 литра. Ако сгънете задните облегалки, ще имате на разположение дори 1780 литра – впечатляващо постижение на 508 SW, надминаващо конкурентите в класа.
На задната седалка има достатъчно място за коленете, а макар че не е щедро, пространството за главите е прилично. Дори на средното място можете да седите удобно. Отворите на вратите са големи и качването е лесно.
Като водач в кокпита на Peugeot ще се чувствате различно. Така нареченият i-Cockpit, който се отличава с малък волан и уреди над него, изисква прецизна настройка на седалката. Някои не го харесват, но мен лично не ме притеснява – свиква се.
Иначе водачът и пътникът до него се чувстват удобно и уютно – атмосферата е приятна, пластмасите по арматурното табло – меки, има дървени декорации и LED светлинни ивици. Изработката на материалите и тапицериите е на ниво. Мониторът на инфотейнмънт системата е разположен удобно за водача, а управлението се улеснява от бутони за директен избор.
Серийно уредите пред водача са дигитални и предлагат възможности за индивидуализиране. Също серийно 508 SW е оборудван с асистент за паркиране, за предотвратяване на челен сблъсък, за предупреждение при напускане на пътната лента (включително и намеса в управлението) и за разпознаване на пътните знаци. На борда разполагате също с темпомат, сензори за дъжд и за автоматични светлини.

Положително ни изненада 1,6-литровият турбобензинов агрегат на френското комби: машината мобилизира 180 к.с. и придвижва 508 SW доста бързо и пъргаво, като винаги разполага с резерви при изпреварване (максимална скорост 225 км/ч). Освен това двигателят е сравнително икономичен: въпреки бързото придвижване по магистралата Peugeot 508 SW имаше разход на гориво със 7 преди запетаята.
Благодарение на превключвателя Drive Mode всеки може да избере подходящата за себе си настройка на окачването и реакция на педала на газта. 8-степенната автоматична трансмисия си вършеше работата съвсем добре. От Peugeot са настроили окачването на 508 SW между комфортно и стегнато. В зависимост от режима на движение системата Active Suspension Control (серийна при GT) изглажда перфектно неравностите на пътя. Пасажерите се чувстват уютно във вътрешното пространство, като единствено шумът от задната ос при преминаване през дупки разваля доброто впечатление. С 19-цоловите си джанти комбито на Peugeot заема стабилна позиция на пътя и може да ви достави удоволствие при спортно каране по пътища със завои. Малкият волан лежи удобно в ръцете и управлението се справя прецизно. Цената на Peugeot 508 SW стартира от 55 546 лв., а тестваният от нас вариант GT Line PureTech 180 EAT8 струваше 70 970 лв.

ИЗВОД
С красивия си, елегантен и динамичен дизайн френското комби Peugeot 508 SW изпъква като различна алтернатива и привлича погледите. С благородното си вътрешно пространство, пъргавото задвижване, модерна техника и балансирано окачване автомобилът е чудесен избор в средния клас.