2019
Audi обнови своя катерач A4 allroad. AUTO BILD тества 45 TFSI quattro!
Разбира се, че модел като Audi A4 allroad не е всъдеход за груб офроуд. Шикозното комби принципно не е много по-различно от A4 Avant с двойно задвижване, макар и да е повдигнато повече и да изглежда по-рустикално. Но във времената, в които обикновените комбита изпадат в немилост при купувачите, които предпочитат SUV, „властелинът на пръстените“ запълва ниша.
Audi A4 във версия allroad е идеалният автомобил за семейство с едно дете – с различната предница и офроуд-елементите определено ще изпъквате. Допълнително ще разполагате с много място във вътрешното пространство, с гъвкав багажник с вместимост от 495 до 1495 литра и с отличен агрегат, автоматична трансмисия и двойно задвижване. 2-литровият турбомотор мобилизира 245 к.с. (180 кВт.) и 370 Нм. Така Audi A4 Allroad 45 TFSI ускорява за 6,1 секунди до темпо 100 км/ч и вдига максимум 247 км/ч. Средният разход на гориво е 6,6 л/100 км, при все, че офроудкомбито тежи 1,7 тона. Обемът на резервоара на бензиновия вариант на allroad (58 литра) можеше и да е малко по-голям.
По време на шофиране дългото 4,76 метра Audi демонстрира спокойствие и увереност – точно каквото очакваме от едно комби. Тук няма да намерите мощ а ла S4 или RS5, но тя няма и да ви липсва. Вместо това традиционно си проличава, че Audi A4 с двойно задвижване се управлява значително по-добре от версия с предно. Управлението е прецизно, но доста леко, а окачването е толкова комфортно, колкото се очаква от едно семейно комби. Вътрешното пространство на Audi A4 е висококачествено и прилича на това на другите варианти на модела, без allroad-елементите. Централният мултифункционален монитор е 10,1-инчов, но можеше да бъде малко по-добре интегриран в арматурното табло.
Управлението на различните функции ставаше безпроблемно по време на движение чрез функцията за допир, чрез бутоните на волана и чрез гласовите команди. Изчезнал е болкът с превключватели пред скоростния лост, който обаче е разположен твърде назад.
С обновеното A4 allroad хората от Audi въвеждат оборудването „functions on demand“, с което клиентите ще могат да си поръчват екстри чрез приложение, когато автомобилът не разполага серийно с тях. Макар, че при стартова цена от 100 000 лв. клиентът трябва да очаква една или друга серийна екстра.