Кралят на пикапите в Eвропа

0601
2023

Ford представи дългоочакваната топмодификация Raptor на новото поколение Ranger. Тя получава с два цилиндъра повече и вече няма да бъде дизелова, а бензинова – старият 4-цилиндров дизелов агрегат е изпратен в пенсия и при новата генерация на пикапа е използван турбобензинов V6. Благодарение на него мощността бива повишена с цели 75 конски сили до 288. Максималният въртящ момент обаче е с 9 Нм по-нисък от преди – и възлиза на 491 Нм. 10-степенната автоматична скоростна кутия е серийна, а за респектиращ звук се грижи нова ауспухова система с клапи, която предлага четири режима (от „тих“ до състезателния „Baja”).

Интериорът е по-луксозен, отколкото очаквате

Новият Raptor e първият Ranger с перманентно двойно задвижване с понижаващи предавки и блокажи на диференциалите отпред и отзад. С цели седем режима на шофиране пикапът трябва да бъде подготвен за всякакви предизвикателства – в това число и „Baja”, при който се включва тествана в състезанията антилаг система.

Преработено окачване с по-големи амортисьори Fox
За да бъдат облекчени преходите на тежки терени, има нов асистент. Той се нарича Trail Control и по желание на водача поема контрола над спирането и ускорението. Естествено, хората от Ford са преработили основно и окачването. Негов съществен компонент са новите електронно регулируеми амортисьори Fox. С диаметъра си от 2,5 цола те са най-големите, които Ranger Raptor някога е получавал. Специално тефлоново масло редуцира триенето с 50 процента в сравнение с предшественика.

Брутална визия: предницата на модела

Визуално топмоделът се различава от събратята си преди всичко по големия надпис FORD на радиаторната решетка с повече въздуховоди. Отвътре ни посреща основно черен цвят с тъмнооранжеви акценти. Цените на модела за българския пазар стартират от 155 700 лв. В тях влизат екстри като 2-зонов автоматичен климатик, 12“ тъчскрийн, електрическо регулиране на седалките, камери за 360-градусов обзор, навигационна система, аудиоуредба с осем високоговорителя и субуфер, функция за автономно паркиране, системи за предупреждение и помощ при смяна на лентата, блокаж на предния и задния диференциал, USB-портове дори отзад и много други.

Raptor е болид за офроуд приключения

Ranger Raptor не е обикновен пикап, Raptor е мощно 4×4-чудовище, достойно за състезания. Създаден от емблематичната издръжливост на Ford Ranger и вдъхновен от функционалното ДНК на Focus RS – Ford Ranger Raptor е роден за върхово представяне извън пътя. Ranger Raptor е пикап с двойна кабина, с достатачно пространства за вашия екипаж, което означава, че има кабина в пълен размер и се възползва от четири врати и щедро пространство за краката. Просторният втори ред седалки означава, че Raptor може удобно да настани вашите приятели и семейство. А фактът, че Volkswagen на практика се довери на Ford да произвежда новия Amarok, е своеобразен аплауз към успехите на Ranger като цяло.

Топрезултат: 5 звезди от последните тестове на Euro NCAP

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин