2022
Първият Rex дебютира през юли 1972 г. като наследник на предходния миниавтомобил на Subaru, обозначен като R-2 SS. Първоначално двигателят, също както и при старата версия е с въздушно охлаждане, а предлаганите модели са само с две врати. Името на модела идва от латинската дума “rex”, което значи “крал”. Първият Rex с четири врати и изпълнението хечбек с три врати са пуснати на пазара през февруари 1973 г. Експортната версия е лансирана като Subaru 360.
Второто изцяло ново поколение на Rex, дебютира през септември 1981 г., като освен с напълно различния си дизайн, се отличава с удължена база (2255 мм), независимото пружинно окачване на четирите колела и най-важното – предно задвижване. Двигателят остава същият (31 к.с. с двукамерен карбуратор), но наред с базовите версии на каросерията с три и пет врати вече се предлага и цяла гама универсални изпълнения, лансирани под името Rex Combi. През октомври 1983 г. е предложен и вариант 4х4 (при запазване на независимото задно окачване), който става първият в света серийно произвеждан миниавтомобил със задвижване на четирите колела.
През септември 1982 г., когато работният обем на двигателя е увеличен до 665 куб.см, автомобилът е преименуван на Subaru 700. В края на 90-те години този, може би най-успешен представител на Rex, се произвежда по лиценз и в Китай, където неговата версия с пет врати е популярна под името Yunque GHK 7060 (с двигател от 544 куб.см).
Макар и твърде екзотичен, особено за нашите географски ширини, този автомобил не е напълно непознат. Собствениците, които са имали пряк досег със Subaru Rex са единодушни, че управлението му е леко и безпроблемно, а може да се паркира и на ръчна спирачка, тъй като собственото му тегло е около 500 кг. Предното предаване, късата база и големият клиренс дават особено предимство при движение по неравни пътища. Може би единственото слабо място на Rex е меко казано незадоволителната му динамика.
Старомодният за началото на 80-те години двуцилиндров мотор (нещо нетипично за Subaru) с работен обем от 665 куб.см. и четиристепенната скоростна кутия се оказват твърде слаби за неговата натежала и набъбнала като обем каросерия. Максималната скорост при пълно натоварване и запазване на комфорта едва надвишава 90 км/ч, макар че достигането на посочените в документацията 120 км/ч не е невъзможно, но е съпътствано със силни вибрации и невъобразим шум. Шегаджиите твърдят, че ако хванете “попътен вятър”, максималната скорост може да нарасне дори още повече. В чисто техническо отношение могат да се посочат още два недостатъка. Нестандартният размер на колелата, които вместо обичайния за този тип автомобили 10-цолови гуми са приспособени за трудно откриваемите извън Япония 12-цолови гуми (в интерес на истината скоро след началото на производството на втората генерация Rex, този проблем е решен). Другият повод за критика са предните (първоначално барабанни!) спирачки с хидро-цилиндри от силумин, които не могат да се регулират. Но всичко това е незначителна подробност, имайки предвид, че за своята скромна цена, изключителна икономичност и абсолютна непридирчивост към обслужването, Rex предлага учудващо просторен интериор и издържливост на натоварване (макар че при петима пътници и пълен багажник е най-добре да се кара само на втора предавка). Пространството около двете предни седалки е просторно и удобно, а багажникът е голям почти колкото при един стандартен седан от среден клас (което донякъде е за сметка на комфорта на седящите отзад).
Втората генерация на Subaru Rex 700 се произвежда от 1982 до 1986 г. и фактически се превръща в основа за създаването на по-големия модел Justy. Самото название Rex се преражда още веднъж в третото и последно поколение на модела, което слиза от конвейера през 1992 г.