Край при 180 км/ч, но това не е краят на свободата


29
юли
2019

Вълнението, както и възмущението бяха доста големи: когато през март от Volvo обявиха, че ще въведат ограничение на максималната скорост от 180 км/ч на моделите си от 2020 г., веднага някои хора обявиха, че е налице опасност не само за свободата им, а едва ли не за цялото човечество. Тези драматично защитаващи тезата си противници на ограниченията на максималното темпо обаче не обръщаха внимание на нещо много важно и неоспоримо: това, което бе предприето открито и категорично от Volvo с цел намаляване на броя на загиналите, се случва и при другите производители – от технически съображения. Когато например през 2021 г. концернът VW пусне своя електрически SUV на пазара, моделът също ще бъде с ограничение на максималната скорост. Как смятате, на колко? Точно така, на 180 км/ч. Причината е съвсем резонна – за да бъде достатъчен пробегът на този електромобил. Вторият най-продаван електромобил в Европа за 2018 г. и първи за 2017 г. Renault Zoe е с ограничена максимална скорост дори на 135 км/ч. Французите просто така са решили. Удоволствието от шофирането на електромобила е в ускорението, а не в максималната скорост. Може би е добре при всички тези дискусии за темпото да намалим темпото.

Още по темата

Card image cap
Малкият бунтар на Irmscher

8
апр.
2016

Големи джанти, по-висока мощност и Bodykit: Irmscher превръща симпатичния Opel Adam S в малка бунтарска машина

Card image cap
Дифузьор прави Фетел по-бърз

27
юли
2016

В Будапеща Ferrari ще представи нов дифузьор, който увеличава притискателната сила. Междувременно стана ясно също, че техническият директор на Скудерията Джеймс Алисън е отстранен от длъжност

Card image cap

В последния брой:

Архив >