Край на срязаните гуми благодарение на гъвкави джанти (ВИДЕО)


31
юли
2018

Дупки в асфалта и бордюри са най-големите врагове на всяка алуминиева джанта. За да се преборят с грозните одрасквания, спуканите гуми и дори със счупените джанти, произовидтелят на джанти Maxion и каучуковият гигант Michelin работят върху създаването на еластична джанта за ниски гуми. Революционната джанта се състои от четири части: класическият неподвижен корпус, който се закрепва на главината, два гумени фланеца и обцлиовка (тас) за по-приятна визия.

Двата гумени фланеца разширяват леглото за гумата и по този начин действат едновременно като легло за гумата и борд на джантата. При конвенционалните джанти именно тези две части са застрашени особено много. Двата производителят наричат технологията „Acorus”, името произлиза от ултрагъвкаво растение, виреещо във влажни райони. При джантата Acorus гумените „рамена” абсорбират удара, това се вижда от подвижната основа на джантата. По данни на Michelin въпреки еластичността на колелото нямало ограничения при динамиката на управление, дори напротив. Въпреки използването на ниски гуми, от които по традиция ни изпадат пломбите, сега комфортът на возене е дори по-висок.

Така джантата реагира при дупка.

„BusinessWire” разкрива, че първите тестове с иновативната джанта били протекли много обещаващо. По време на тях гума 285/30R21, „обута” върху нова джанта, е атакувала голяма дупка (80 мм дълбока, дълга 700 мм). При стандартната джанта гумата е срязана едва с 28 км/ч, докато джантата на Acorus изобщо не я е увредила. Все още не е ясно кога революционната джанта ще започне да се произвежда серийно.

Още по темата

Card image cap
Ето го новото BMW M5!

21
авг.
2017

В Интернет „изтекоха“ снимки на модела малко преди официалната премиера

Card image cap
Това Ferrari струва 360 000 лв.

29
сеп.
2017

Боята му се разпада, по него има ръжда и мъх. Въпреки това червеното (междувременно по-скоро зелено) Ferrari е всичко друго, но не и евтино.

Card image cap

В последния брой:

Архив >