2023
Във форуми и специализирани автомобилни медии през миналата година зачестиха критиките по отношение на досадни шумове при Tesla. Неприятното тракане изнервяше особено собствениците на Model 3 и Model Y. Някои водачи локализираха проблема в горната част на напречния носач. Други се оплакваха от дрънчене по целия корпус на окачването, както и от загуба на прецизно управление.
В подобни случаи не само феновете са силно развълнувани. Инженерите на MEYLE влизат в ролята на сеизмограф и мигновено се впускат в търсене на причината. Стефан Бахман, шеф на отдела за окачване и управление при MEYLE АД, си спомня: „Ние по принцип постоянно следим дискусиите в автомобилните форуми в целия свят. Така във всеки един момент сме напълно наясно какви са тенденциите и къде възникват остри проблеми. Особено в случаи, когато новото техническо решение очевидно все още не е достатъчно добро. Тогава ние влизаме в дълбочина. В случая ни амбицира това неустановено скърцане, за което пишеха толкова много потребители на Tesla. Искахме да разкрием причината. Това е нашият принцип на работа.“
След множество огледи и анализи развойният екип установява, че при Tesla 3 и Model Y напречните носачи не са достатъчно защитени от вода и влага: вследствие на конструкцията на този технически детайл при дъжд или на автомивката водата лесно може да проникне в него. Оказва се, че в съчетание със специфичната позиция на носача в канала за оттичане на водата от челното стъкло сериозни количества вода потичат по корпуса му и водят до корозионни процеси. Вследствие на сериозното натоварване и относително високото тегло при всички електрически автомобили като Tesla натоварването върху съставящите конструкцията на окачването части е много сериозно.
Това излага напречния носач на сериозен стрес и бързо води до описаните по-горе неприятни последствия. Допълнително от постоянното натоварване страдат също тампоните. Всичко това заедно в крайна сметка се изразява в неприятния и изнервящ стържещ звук, поврежда механизма на окачването и, разбира се, крие риск да се отрази негативно върху прецизността на управлението. След интензивна проучвателна и развойна дейност инженерите на MEYLE разработват технически оптимизирано решение. Напречният носач MEYLE HD за Tesla Model 3 и Model Y има осезаемо по-дълъг експлоатационен живот, гарантира по-висока пътна безопасност и не на последно място увеличава удоволствието от шофирането.
Напречният носач MEYLE HD е изработен от алуминий с висока степен на якост, с което се увеличават едновременно устойчивостта на материала и комфортът на движение. Оптимизираният по метода на крайните елементи (Finite Element Method) дизайн добавя сигурност при експлоатация, без това да е свързано с увеличаване на теглото. Изцяло проектираният наново шарнир няма никакви отвори или канали в горната си част, за да не събира вода. Освен това постигнатата абсолютна херметизация гарантира оптималното оттичане на водата дори при наличие на силна струя.
За да може да поеме по-ефикасно високите натоварвания при тежките електромобили, диаметърът шарнирa е увеличен. Така се намалява усилието, упражнявано върху неговата повърхност, ограничава се износването и се увеличава експлоатационният живот. Специално за високите изисквания на мощните Tesla Model 3 и Model Y инженерите на MEYLE са разработили също така специални тампони, които също са с удължен срок на употреба.