Край на опашките в столичния КАТ?

1206
2017

На работно съвещание в МВР бяха обсъдени възможности за редуциране на административната тежест за гражданите. Един от основните ангажименти на правителството е редуциране на административната тежест, защото излишното време, което консумират администрациите, е загубено време и за гражданите, и за бизнеса, заяви вицепремиерът Томислав Дончев, след проведено работно съвещание в МВР. На него присъства премиерът Бойко Борисов, участваха министрите на вътрешните работи и на отбраната Валентин Радев и Красимир Каракачанов, главният секретар на МВР гл.комисар Младен Маринов, директорите на ГД „Национална полиция“ и на СДВР гл.комисар Христо Терзийски и ст.комисар Ивайло Иванов, служители на „Пътна полиция“. „Планираме съвсем скоро да представим принципни концептуални мерки, които да обърнат процеса. Най-вече справките, които са необходими за издаването на един документ или едно разрешително, да се правят по служебен път от самите администрации, а не гражданинът да обикаля, да събира документи и да ги предоставя на друга администрация. Това тече в момента. Този процес вероятно ще отнеме една година, доколкото не всички регистри все още са достъпни служебно по електронен път“, коментира вицепремиерът и обясни, че освен този дълъг процес, на съвещанието са обсъдени и възможности. По думите му наред с дългосрочно поетите ангажименти, изискващи технологично време, в рамките на работната среща са фокусирани и местата, където административното обслужване е трудно, бавно и понякога мъчително за гражданите. „Едно от тези места безспорно е КАТ. Всеки ден през КАТ-София минават по 2500 човека и около 900 автомобила, обслужването там не е на нивото, на което искаме. Затова от няколко дни работим с колегите от МВР, експертите от МС, за да видим какви краткосрочни мерки, буквално в следващите няколко седмици, да бъдат предприети, за да се облекчи обслужването“, обясни Дончев с уточнението, че двата процеса ще бъдат движени паралелно. Той подчерта, че крайната цел е пълната електронизация и намаляване на повода да се ходи в самите администрации и да се ползва обслужване на гише. „Това ще отнеме обаче време. Затова мобилизацията сега е какво можем да сторим в следващите няколко седмици, за да стане обслужването по-леко за гражданите и да консумира по-малко време. Разчертали сме подобни мерки и реализацията им следва незабавно“, заяви още вицепремиерът.

„Събрахме се в голям състав, премиерът също беше тук, защото сме решени да изпълним своите обещания към гражданите“, заяви министър Радев. Той припомни обявената „война“ по пътищата и подчерта, че част от всичко това е свързано с работата на КАТ,с намаляването на тежестта от администрирането и чакащи на гишетата. „Проблемите са натрупвани, опитахме се да ги адресираме и да очертаем стъпки в два плана. Първите – тези, които могат да се направят в момента на територията на КАТ с цел ускоряване на административните услуги и намаляване на натиска. За част от тях не са необходими и много средства – например  уеднаквяване на табелите, упътващи гражданите. Вторите са по-дългосрочни – електронизация, смяна на софтуер, закупуване на хардуер. Това са въпроси, които са обсъждани детайлно и по областни дирекции, поясни вътрешният министър с уточнението, че тези проблеми са свързани освен с МВР, и с други институции. Освен за облекчаването на гражданите от административната тежест, усилията и мерките са насочени и към подобряване на условията за работа на служителите в КАТ, заяви още министър Радев.  Той допълни, че има уверението на премиера, при готовност от страна на МВР с разчетите, Министерският съвет да отпусне необходимите средства за реализацията на  част от набелязаните мерки.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин