AUTO BILD България / „Костенурката“ и Twingo: мъници със задно задвижване вчера и днес

„Костенурката“ и Twingo: мъници със задно задвижване вчера и днес

Задно разположеният двигател се завръща: в новото Renault Twingo живее духът на някогашната "костенурка". Дали там ще намерим и нейните странности? Ще разберете от това сравнение на пистата


23
юни
2017

ИЗКЛЮЧВАШ ESP МИСЛЕНО И КУПОНЪТ ЗАПОЧВА. Даваш газ до ламарината в завоя, след това завърташ волана рязко. Не се случва нищо. Люшкам се по мокрия паваж като пиян начинаещ шофьор. Отново нищо. Дърпам волана – все някога това Twingo трябва да смени посоката си ядосано и да поднесе със задницата. В малкия „французин“ все пак се крие техника, която дълги години бе известна с непредвидимостта си: задното задвижване бе мощно, но и коварно. Краят на танцуващата задница при малките автомобили дойде с последната „костенурка“, „Ultima Edicion“, купена от АUТО BILD през 2003 г. като музеен експонат на колела. Олдтаймер с актуален пробег от 34 300 км, който всички обичаме и изпратихме с известна доза нежелание на пистата за това сравнение. „Костенурката“ дрифти Тwingo! На кого му хрумна тази налудничава идея? Това, че VW не обича обиколките на мокро на пистата Contidrom, му личи отвсякъде. Моделът е от времето, когато калниците бяха внушителни, а предното стъкло – вертикално. Днес нещата стоят по друг начин. Twingo е дете на новата епоха на малките коли.

Развивате капачката за проверка на нивото на маслото – колко глупаво!

Гладко, симпатично, за съжаление не толкова изпъкващо, колкото първото Twingo. През 1993 г. моделът бе истинско съкровище, но въпреки това от Renault смениха дизайна му: ниският и широк симпатичен любимец на жените се превърна във висока и тясна кугия за обувки. Гледаше миловидно от кръглите си „очички “ , на човек му се приискваше да му залепи мигли. Новият модел също е чаровникът в програмата на дилърите на Renault. Това, че двигателят се намира отзад, не личи особено. Може би ще усетите, че е така, когато оставените в багажника пазарски части се нагорещят. 3-цилиндровият агрегат се намира директно под пода и задвижва доста прилично Twingo. Могат ли 71 к.с. да се усещат доста бързи, когато теглото на автомобила е 984 кг? Или пък причината се крие в сензационно малкия диаметър на завиване? Бълхата се справя чудесно в града, а на магистралата вдига приличните 151 км/ч.

С подвижността си Twingo оставя впечатлението, че създателите му от Renault и Mercedes са усъвършенствали последователно Smart. Въпреки че отричат, във френскогерманския копродукт има много неща от Fortwo. Сега има агрегат с по-голям работен обем, най-после прилична механична скоростна кутия и две допълнителни врати отзад, и XL-Smart-ът в лигата на автомобилите с цена 20 000 лв. е готов. Точно там, където винаги е липсвал. „Костенурката “ никога не е притежавала таланта да бъде с четири врати – а VW – интереса да го осъществи. Така моделът приключи своя живот само с две врати. Той винаги е бил тесен. Парното му бе лошо. Багажникът – малък. Мощността му бе малка. Управлението – далеч от прецизно. Вятърът свири през триъгълните прозорци – днес те са носталгичен елемент. Къде в модерен автомобил ще ви се наложи да отворите жабката със завъртане? Ръчната спирачка е от гол метал.

Гола ламарина и управление, което замества упражненията във фитнеса

Изобщо „костенурката“ ми напомня отвсякъде на миналото време – на лака, горивото, ягодовия сладолед, който ядях в колата на чичо ми Паул. Ръчката за отваряне на предния капак се намираше в жабката – знае го всеки германски младеж на възраст над 50. Няма и ръководство за употреба, което да предупреди какво може да се случи на мократа отсечка на пистата Continental. VW не ускорява – просто Земята се върти по-бързо. Изглежда така, сякаш тънките гуми с размер 165 въобще не искат да докосват влажната земя. Кога ще излети Олдтаймерът обаче остава изненадващо питомен. Държи се стабилно върху асфалта и оповестява отдалеч, когато иска да потанцува със задницата.

Задно разположеният боксерен двигател е с въздушно охлаждане

Върху паважа обаче става доста непредвидим. Тогава за дрифт ви е необходимо просто малка по-рязко натискане на педала на газта. Управлението функционира като вълшебна пръчица! В модерното задно задвижване няма нужда от него. Twingo също е с гуми с размер 165, но е строго следено от ESP, която действа дори по-твърдо от ЦРУ. При съвсем леки наченки на завъртане системата отнема газта и активира светлина в кръглия скоростомер. Renault продължава да се движи невъзмутимо по пътя – изглежда така, сякаш само земетресение може да го извади от релси. Върху паважа ЕSР-ЦРУ навлиза в криза. Всяка баба би могла да дава пълна газ, но въпреки това Renault никога няма да се движи с повече от 36 км/ч, докато „костенурката“ вдига 42 км/ч – и излита. А как нагласихме Twingo за снимката ли? Тихо, не ни издавайте: с ръчната спирачка. Стар трик от времето на „костенурката“.

Извод 

Не сме забравили как първите модели на Smart се обръщаха по покрив. Затова задното задвижване на Twingo е строго регулирано, като е изключен всякакъв риск. „Костенурката“ дрифти,а Renault -не. Въпреки това бързият и повратлив „французин“ разпръсква чар, достоен за името му – моделът с основание се нарича Twingo!

 

Още по темата

Card image cap
Morgan – преди и сега

18
мар.
2017

Morgan e последната семейна автомобилна фирма. Сега малкият производител ще празнува и стогодишния си рожден ден – свободна и независима. Чудо? Може би малко, смята Волфганг Кьониг

Card image cap
Happy Birthday, M3!

31
май
2016

BMW M3 навърши 30 години! Баварците ще отпразнуват рождения ден с лимитиран специален модел "30 Jahre M3". Първи впечатления от юбилейното M3!

Card image cap
Най-бързият електромобил на света

25
юли
2016

Най-бързо ускоряващият електромобил с регистрация за движение по обществените пътища е олдтаймер! Оборудваният с акумулатори от боен хеликоптер Enfield 8000 от 1974 година изминава стандартната дистанция за драг от четвърт миля за по-малко от 10 секунди

Card image cap

В последния брой:

Архив >