Коренна промяна за Audi A4

Средният клас на Audi не върви според очакванията – затова от Инголщад подготвят мегафейслифт за A4 през 2019 г.


1
юни
2017

СЕГА ЛЕЧЕНИЕТО ТРЯБВА ДА Е РАДИКАЛНО! През 2019 г. Audi възнамерява да смени семплия и делови имидж на A4 с по-модерна и по-динамична външност. Системата за управление на кокпита, техниката на задвижване и асистиращите системи за водача ще бъдат заимствани от A6.

ИЗХОДНОТО ПОЛОЖЕНИЕ
Актуалното A4 не върви по план – поне не и в целия свят. Моделът от среден клас на хората от Инголщат не се продава добре в Китай. Затова е разбираемо, че шефовете настояват за вземане на спешни мерки. В рамките на следващото обновяване през 2019 трябва да бъдат модернизирани външният дизайн и техниката.

ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО
Всичко ново – звучи брутално, но Audi трябва да запази цялостната архитектура на автомобила. Тоест не пипайте врати, прозорци и капаци. И междуосието остава същото. Значително по-широката решетка на радиатора е от A6, разделените задни светлини приличат на тези на следващото A7, опционалните матрични лазерни светлини са от A8. По-остри ръбове, минимално по-нисък покрив, характерната торнадо линия и загатнатите удебеления на калниците а ла quattro имат за цел да накарат автомобила да изглежда по-спортен. Същата цел преследват по-широката следа, по-големите колела и подчертаването на хоризонталните елементи.

ТЕХНИКАТА
Платформата за модели с надлъжно разположени агрегати остава същата, но ще бъде модифицирана по отношение на голям брой детайли. A4 2.0 ще бъде още по-здрав, по-лек, по-сигурен и с по-ниски разходи. Гамата на двигателите ще бъде разширена и с нова подредба (виж карето вляво).
Без промяна ще останат 7-степенната DSG трансмисия, 8-степенната предавателна кутия и двойното задвижване. В комбинация с 48-волтовата бордова мрежа ще се предлага мек хибрид (плюс 10 кВт, 55 Нм). С него ще можете да рекуперирате енергия, да бууствате, да задвижвате допълнителните агрегати, както и да паркирате и излизате от паркинг електрически. Да се движи електрически ще може обаче само Plug-in хибридът (2.0/197 к.с. плюс електромотор с 85 кВт/330 Нм).

Работата с красивите комбита: Avant умишлено отново залага на по-изразителни форми – макар и за сметка на багажника

СВЪРЗАНОСТТА
Резервираните първоначално за A6 и A8 високотехнологични екстри ще намерят място и при A4. Тук става дума най-вече за новата концепция на управление на кокпита с три монитора, с малък брой бутони и превключватели, за автономното управление (до 60 км/ч в града, до 130 км/ч по магистралата) и за връзките с дигиталния свят. Докато за консервативните клиенти промените няма да бъдат големи, то феновете на компютрите ще бъдат впечатлени. Водачът на A4 ще може да създава свой собствен профил и да се регистрира с него във всеки един продукт на концерна, да активира екстри и услуги, както и да ползва в кокпита асистенти като Cortana на Microsoft и Echo на Amazon.

СТРАТЕГИЯТА
Ако всичко върви по план, то Audi ще може да покрие големите допълнителни инвестиции в изцяло обновеното A4 за четири-пет години. Посредством мегафейслифта животът на настоящия модел ще се удължи, така че следващото поколение на модела от Инголщат ще бъде отложено от 2022 за 2024 г. Най-късно дотогава хората от Audi трябва да са наясно дали платформата им за надлъжно разположени двигатели има бъдеще в този си вид. Преминаването на A4 към напречно разположен двигател (MQB) би спестило по 1000 евро на автомобил. Без А4 обаче фракцията на надлъжно разположените мотори би загубила доста. Решението за бъдещата посока на A4 ще бъде взето още през тази година.

Извод
Audi прави A4 годно за бъдещето – по отношение на външния вид и на техниката. При това хората от Инголщат залагат на двигател с вътрешно горене, мек хибрид и Plug-in хибрид. Засега електромобилите остават далеч от този сегмент.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >