2016
Американската асоциация J.D. Power постави Kia на първо място след проведено проучването за качество (IQS) между общо 33 автомобилни марки. За първи път от 27 години до сега непремиум бранд оглавява престижната класация. Kia дължи успеха си предимно на бестселърите Sportage и Soul, които се представиха с топрезултати в съответните категории, докато Rio, Forte и Sorento се подредиха в челната тройка в съответния сегмент. В общото подреждане на брандовете след Kia, на втора позиция, е Porsche, а третото място остава за друга корейска марка – Hyundai. Четвърти и пети са съответно Toyota и BMW.
“Да заемеш първо място в цялата автомобилна индустрия е резултат от дългосрочната политика на компанията с фокус върху качеството на продукцията и непрекъснато усъвършенстване, а вотът на нашите ценни клиенти е най-добрата награда и признание,” каза Майкъл Спраг, главен оперативен директор на Kia Motors за САЩ. След като продажбите на Kia в Америка стремително нараснаха през последните 4 г. и надхвърлиха 600 000 броя годишно, аналогично марката получи своята отлична оценка в годишния доклад на J.D. Power. Kia влезе в топ 10 през 2013 г., а благодарение на отличията за Sportage и Soul в съответните категории, марката се изкачи до 6-то място в класацията през 2014 г. Миналата година брандът зае престижното второ място след проведено проучването за качество (IQS).