Новини » Светът на Фолксваген » е-мобилност » Концептуалният ID. Aero: предшественикът на Volkswagen ID.7

Концептуалният ID. Aero: предшественикът на Volkswagen ID.7

1411
2022

Компактен клас, SUV и семеен ван – VW вече пренесе тези сегменти в ерата на електромобилите с ID.3, 4, 5 и Buzz, а следващият наред е от лигата на Passat. Тя имаше премиера под формата на близката до серийно производство студия ID.Aero. Заедно с напускащия шеф на марката VW и бъдещ член на Управителния съвет на Volkswagen Китай Ралф Брандщетер получих възможността да разгледам ексклузивно автомобила няколко дни преди официалната премиера.

Сега ID.Aero е тук и съответства доста точно на това, което ще се появи през 2023 г. на пазара като ID.7. Дизайнерите само ще изпипат още някои дребни детайли. Иначе ни харесва, че концепцията залага вместо на класическата седан задница на стилните линии. Заедно с ниската височина и отличната аеродинамика (коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,23; актуалният Passat е с 0,3) идва и ниският разход на гориво, обяснява ни Брандщетер по време на нашата обиколка. При това моделът изглежда наистина добре! Втората цел на дизайнерите: възможно повече място за пасажерите.

Стилни линии: ID.Aero следва повече линиите на Arteon, отколкото на Passat

Под каросерията се крие създадената само за електромобили модулна платформа (MEB), използвана като база и за другите модели от ID семейството. Чистата електроплатформа позволява по-добро оползотворяване на пространството, като отвътре в дългата пет метра студия, а впоследствие в серийната версия, ще бъде не по-малко просторно от в Škoda Superb. Относно техническите детайли VW не дава много информация, като все пак ID.7 ще използва техниката на своите събратя. Това означава: батериите ще бъдат с капацитет от 52 до 77 кВтч (такава има в студията), а клиентите ще могат да избират между задно (148 до 204 к.с.) и двойно задвижване (265 до 299 к.с.). ID.4 и ID.5 са с двойно задвижване и с голяма батерия за пробег до 500 километра по WLTP; при Aero благодарение на по-добрата аеродинамика и усъвършенствана техника VW говори за 620 километра – това се отнася и за ID.7.

От VW вече ни показаха преди години студиите Vizzion. Фактът, че автомобилният производител показа тогава модел комби, не бе случаен. Сега виждаме ID.7 също във версия Variant (вероятно ID.7 Tourer), въпреки че в световен мащаб по-сериозна роля играе седанът. В Европа обаче комбитата все още се търсят. Апропо глобален: ID.7 ще стартира през втората половина на 2023 г. в Китай и ще се произвежда там, като показаната сега студия ID.Aero се води модел специално за Китай. Версиите за Северна Америка и Европа ще бъдат показани през 2023 г., като те ще се различават от китайското изпълнение. За западноевропейските пазари ID.7 – също както и SUV моделите ID.4 и ID.5 – ще се произвежда в германския Емден.

Да, там, където досега от конвейера слизаше Passat, който изглежда ще продължи да се произвежда от VW. Именно това ще бъде целта на ID.7 – да предотврати това, днешните водачи на Passat, които искат да се насочат към електромобил, да изберат Model 3 на Tesla. С изключение на него в момента средният клас не е толкова масово електрифициран, BMW i4 и Mercedes EQE са един-два класа по-нависоко.

Дали на ID.7 ще му се удаде да завоюва успех? От Волфсбург биха могли да помислят над висококачествен интериор, тъй като не всеки си пада по силно редуцираното вътрешно пространство а ла Tesla. Затова пък VW трябва да се поучи от грешките на предишните си електромобили: комбинираният миниуред зад волана на ID.3 трябва да бъде заменен от шикозно арматурно табло, качеството трябва да се вдигне. И най-накрая трябва да се реши проблемът със софтуера – клиентите няма как да са очаровани от постоянните забивания. Ако това бъде оправено, а ID.7 получи конкурентна цена от порядъка на 100 000 лв., шансовете за успех не са малки.

Изтеглената светлинна ивица ни е позната от други студии, както и прибраните дръжки на вратите

Извод

С ID.7 VW навлиза в неелектрическия досега среден клас – изправяйки се там срещу модели като Tesla Model 3 и новия Hyundai Ioniq 6. С качество, добра цена и висококачествен интериор VW би могъл да успее.

Още по темата